Administrație

Alin Tișe, despre mirosul insuportabil: „Firma nu și-a îndeplinit contractul. Consiliul Județean a aplicat penalizări și a cerut măsuri”

Președintele Consiliului Județean, Alin Tișe, a făcut clarificări în legătură cu mirosul insuportabil care se simte în tot Clujul.

Un miros îngrozitor de deșeuri a acaparat întreg Clujul / Foto: captură video - CJ Cluj Facebook Un miros îngrozitor de deșeuri a acaparat întreg Clujul / Foto: captură video - CJ Cluj Facebook

 

 


„Pute în tot Clujul” este sesizarea făcută de clujeni, care nu pot nici să stea cu geamurile deschise pe timp de caniculă din cauza unui miros insuportabil de gunoi care a acaparat orașul și părți din zona metropolitană. 


Nu este prima dată când se întâmplă acest lucru, iar măsuri trebuie luate urgent. Președintele Consiliului Județean, Alin Tișe, a venit cu câteva clarificări marți dimineața în timpul unei emisiuni radio. El și-a cerut scuze clujenilor pentru disconfort și a susținut că a cerut luarea de măsuri. 


CITEȘTE ȘI:
PUTE în tot Clujul! „Merg pe stradă, mi se face rău și îmi vine să vomit!”/„Miros de cadavru în tot orașul”

 

De asemenea, Consiliul Județean ar fi aplicat penalizări firmei responsabile cu gestionarea gunoiului și centrului de deșeuri din Cluj, Supercom:


„Am văzut dezbaterile și acum dimineața am văzut și pozițiile exprimate în spațiul public. Ca autoritate publică județeană, sigur, îmi fac datoria să-mi cer iertare  clujenilor pentru miros și aș vrea să-i informez că încă din ziua de 23 august am sesizat Garda de Mediu, Agenția de Mediu pentru a verifica exact cauza acestui miros, pentru a se dispune măsuri de remediere, iar Consiliul Județean a aplicat penalizări și a solicitat acestor instituții luarea de măsuri”, a declarat Alin Tișe. 

CITEȘTE ȘI:
La ce distanță de casa voastră ați accepta să se facă o rampă de gunoi? Fie ea și ecologică!

 


Șeful CJ Cluj a evidențiat și faptul că, în prezent, centrele de deșeuri sunt administrate de firme private, nu de Consilul Județean. Astfel, rezolvarea problemei ține strict de firma responsabilă, iar instituțiile statului trebuie să sancționeze când sunt nereguli și să facă verificări. 

Verificări făcute de Agenția și Garda de Mediu

Conform lui Alin Tișe, Agenția de Mediu și Garda de Mediu sunt la curent cu situația mirosului insuportabil, fac verificări și aplică sancțiuni:


„Puțină lume știe și vreau să lămuresc: în acest moment, gestionarea problemei gunoaielor, așa cum prevedea proiectul european, a presupus că după ce se construiesc aceste centre de deșeuri, să se predea către o administrarea privată. Cu alte cuvinte, atât administrarea centrului CMID, cât și administrarea și ridicarea gunoaielor din întreg județul, așa cum prevedea proiectul european, a fost dat către firma privată. Dacă firma privată nu își îndeplinește contractul, cum suntem în situația de față, atunci noi trebuie să aplicăm sancțiuni, lucru pe care l-am făcut. Aplicăm sancțiuni, penalizăm firma respectivă... mai mult, în cazurile acestea de nerespectare a contractului din punct de vedere al condițiilor de mediu, Garda de Mediu și Agenția de Mediu au aplicat și aplică în fiecare moment sancțiuni ca firma să intre în conformitate cu contractul. 

CITEȘTE ȘI:
Centrul de Management Integrat al Deșeurilor din Cluj, finalizat și predat operatorului Supercom

 

Fac încă o dată precizarea că în prezent contractul de ridicare a gunoaielor îl va gestiona fiecare primărie direct în raportul cu societatea care trebuie să ridice gunoiul, respectiv societatea care gestionează centrul de deșeuri. Primarii toți sunt într-o asociație și toate deciziile cu privire la gestionarea gunoaielor din județ sunt aici, nu mai aparțin de CJ, de președintele Consiliului Județean, ci aparțin de această formă de asociere - care se numește Asociația de Dezvoltare Intercomunitară. Și sigur atunci când se încalcă legislația trebuie alte organe de control să aplice sancțiuni. În prezent noi aplicăm sancțiuni legate de contract, iar în cazul în care firmele respective care ridică, depozitează gunoiul încalcă contractele cu primăriile, se poate ca această asociație să dea amenzi. Chiar ieri s-au aplicat sancțiunile. Azi am înețeles de la Agenția și Garda de Mediu că au fost din nou prezenți pentru a verifica intrarea în contract și cred că prin aplicarea de sancțiuni, societățile care operează vor intra într-o normalitate”, a spus Alin Tișe, în cadrul unei emisiuni radio. 

O amendă - peste 30.000 lei

Totodată, șeful CJ Cluj a evidențiat că „au fost încă de la început multe nereguli în introducerea noului sistem de operare și gestionare a centrului de deșeuri”:  „Au fost constatate multe nereguli inclusiv de Garda de Mediu și Agenția de Mediu și s-au semnalat deficiențe în operare și, de asemenea, în implementarea măsurilor de reducere a mirosurilor… și nu numai. Fapt pentru care s-au întocmit conform contractului de delegare un număr de cinci avize de rectificare - 4 de rectificare majoră. Asta înseamnă deficinețe majore de operare pe care le-am semnalat, care au dus la avize negative, care au dus la sancțiuni - facturi de peste 30.000 de lei (o singură factură)”, a mai spus Tișe. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

PUTE în tot Clujul și o să miroasă MULT și bine! Calculele care îi îngrijorează pe clujeni

Administrarea deșeurilor din județul Cluj, predată ADI Eco-Metropolitan

abonare newsletter