Administrație

Contractul pentru viaductul construit de Bechtel, deblocat! Noul termen de depunere a ofertelor: 12 iunie

CNAIR a deblocat licitația pentru lotul Autostrăzii A3 Transilvania cu viaductul construit de Bechtel. Ofertele pot fi depuse până pe 12 iunie

CNAIR a deblocat licitația pentru lotul Autostrăzii A3 Transilvania cu viaductul construit de Bechtel. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură CNAIR a deblocat licitația pentru lotul Autostrăzii A3 Transilvania cu viaductul construit de Bechtel. FOTO: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

 

 


Compania Național de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deblocat licitația pentru execuția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, iar noul termen pentru depunerea ofertelor este 12 iunie, scrie Economedia

 


Procedura pentru lotul cu o lungime de 26 de kilometri a fost suspendată în urmă cu o lună ca urmare a clarificărilor pe care le-au depus constructorii. Viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău (jud. Bihor)  are o lungime de 1,6 kilometri și este construit peste 50%.

CNAIR a lansat o nouă licitație pentru lotul de 26 de kilometri pe 6 ianuarie 2023, dar într-o primă etapă fără a anula licitația anterioară din 2020. Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, a anunțat șeful CNAIR Cristian Pistol.


„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:

– 3 viaducte


– 8 pasaje

– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.


Anul acesta, CNAIR a anulat și reluat licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri care include tunelul de 3 kilometri de la Meseș, de la 4 miliarde valoarea contractului fiind dublată la un cost cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde lei. Termenul pentru depunerea ofertelor este 26 aprilie. De asemenea, pentru alți 29 de kilometri dintre Chiribiș și Biharia, se evaluează cele cinci oferte depuse.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Licitație suspendată pentru cel mai dificil lot al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea

abonare newsletter