Administrație

Transportul public din Cluj-Napoca ajunge în Aiton și Petreștii de Jos. „Acest Hub urban-rural urmărește să combine natura și tehnologia într-o nouă normalitate”

Compania de Transport Public Cluj-Napoca introduce două noi rute de transport public în comun către și dinspre comunele Petreștii de Jos și Aiton. Proiectul a fost aprobat de Consiliul Local.

Linii noi de transport public din Cluj-Napoca în Aiton și Petreștii de Jos/Foto: Mobilitate Cluj-Napoca Facebook.com Linii noi de transport public din Cluj-Napoca în Aiton și Petreștii de Jos/Foto: Mobilitate Cluj-Napoca Facebook.com

 

 


Monitorulcj.ro semnala recent că alte două comune, Petreștii de Jos și Aiton, vor face parte din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – Asociația de Transport Public Cluj. Parteneriatul va permite extinderea zonei de acoperire a Companiei de Transport Public din Cluj și în aceste zone.

 


Din Cluj-Napoca în comune 

În prezent, Compania de Transport Public Cluj-Napoca asigură transportul public pe raza administrativ-teriorială a localităților membre ale Asociației Metropolitane de Transport Public Cluj (AMTPC) – municipiul Cluj-Napoca, comunele Florești, Baciu, Chinteni, Apahida, Feleacu, Ciurila, Gilău.

Parteneriatul încheiat de comunele Aiton și Petreștii de Jos cu AMTPC va însemna că flota auto a Companiei de Transport Public va opera și în aceste zone.


„Susținerea transportului metropolitan mai face un pas.

Este un concept de care veți auzi tot mai mult. 


Ne bucurăm că municipiul Cluj-Napoca este la masa Uniunii Europene, în proiectele pilot care se generează pentru viitor, precum Urban-Rural Hub și Smart Villages, proiecte ce doresc să conecteze cât mai mult mediul rural de mediul urban. 

Trebuie să aducem din mediul rural natura și calitatea de acolo a produselor și noi să ducem tehnologia și calitatea vieții din mediul urban


Acest hub urban-rural urmărește să combine natura și tehnologia într-o nouă normalitate. 

Iar aceasta o putem face ducând transport în comun, ducând fibră optică în mediul rural pentru a genera locuri de muncă, turism dar și posibilitatea ca oamenii să rămână acolo, să lucreze sau chiar să se mute de la oraș și să trăiască acolo. 

Noi oferim infrastructură, oferim piețe pentru desfacerea produselor, oferim modalități online de conectare la telemedicină sau în contactul cu spitalul, iar prin acest element în care duci și îmbini ruralul cu urbanul, reușești să menții oamenii acasă, inclusiv în mediul rural. 

Asistăm la o depopulare fără precedent, un fenomen de amploare în istoria satelor românești. Este dramatic. Anual dispar zeci de sate din România. Aceasta este și o consecință a nerealizării reformei administrative a țării, dar și a fenomenului de migrare și a lipsei de condiții pe care le avem în mediul rural”, a explicat Emil boc în ședința de Consiliu local de marți. 

Consilierii locali au aprobat două proiecte de hotărâre privind acceptarea comunelor Aiton și Petreștii de Jos în cadrul Asociației Metropolitane de Transport Public Cluj (AMTPC).

Potrivit documentului citat, Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj (AMTPC) își asumă rolul de Autoritate Metropolitană de Transport în vederea înființării, organizării, reglementării, exploatării, monitorizării și gestionării în comun a serviciului de transport public pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre, precum și pentru realizarea în comun a unor proiecte de investiții publice de interes zonal sau regional destinate înființării, modernizării și/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilități publice aferente sectorului transportului public.

Proiecte-pilot cu finanțare europeană, în implementare la Cluj

Edilul Emil Boc a explicat rolul participării municipiului Cluj-Napoca la diversele structuri europene prin faptul că orașul poate beneficia de implementarea celor mai noi direcții și proiecte dezvoltate la nivel european, precum Hub-ul urban-rural, cu finanțare nerambursabilă. 

„Aceasta este și ideea apartenenței noastre la diverse structuri europene. Că vorbim de Comitetul European al Regiunilor, că este vorba de Eurocities, sau alte structuri în care participăm, ideea este de a lua ideile bune și de a le implementa acasă, pentru că aduc resurse financiare. Acest gen de proiecte aduc resurse financiare acasă. 

Adică vorbim aceeași limbă pe care o vorbesc și cei din Uniunea Europeană cu privire la prezent și viitor”, a adăugat primarul Clujului. 

Proiectul-pilot aprobat de Consiliul local vizează axa Ciurila-Petreștii de Jos, pentru extinderea transportului public de la Ciurila la Petreștii de Jos. 

Astfel CTP Cluj-Napoca va introduce două noi rute pentru transportul public în comun către și dinspre comunele Petreștii de Jos și Aiton din județ. 

Proiectele de hotărâre au trecut de votul Consilierilor locali, marți, cu 23 de voturi „pentru”. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Transportul public din Cluj-Napoca ajunge în două comune din zona metropolitană. CTP introduce noi rute în Aiton și Petreștii de Jos

abonare newsletter