Administrație

Aglomerația din Florești, oprită prin „Vinerea Verde”? Proiectul, implementat în curând. Primar: „Probabil în februarie vom reuși”

Aglomerația din Florești și în drum spre Cluj-Napoca dă bătăi de cap locuitorilor din comună. Programul „Vinerea Verde” va fi implementat în curând și în Florești, lucru care ar putea ajuta la fluidizarea traficului.

În curând programul „Vinerea Verde” va fi implementat în Florești, iar călătorii vor putea circula gratuit cu autobuzul / Foto: Municipiul Cluj-Napoca - Facebook În curând programul „Vinerea Verde” va fi implementat în Florești, iar călătorii vor putea circula gratuit cu autobuzul / Foto: Municipiul Cluj-Napoca - Facebook

 

 


Primarul Bogdan Pivariu a discutat în cadrul unei emisiuni radio despre aglomerația rutieră care s-a format în ultimii ani în Florești, în special între comună și Cluj-Napoca.

 


Până când se vor lua măsuri mai mari privind infrastructura rutieră, administrația face pași mai mici pentru fluidizarea traficului. Unul dintre acești pași este implementarea programului „Vinerea Verde” (prin care călătorii circulă gratis cu autobuzul în zilele de vineri) și în comuna Florești.

Nu doar că oamenii vor fi încurajați să circule cu autobuzul în această zi, o opțiune mult mai prietenoasă cu mediul, ci numărul mașinilor de pe drum va scădea, fiindcă cetățenii sunt încurajați să le lase acasă.


„Focusul nostru principal pentru a fi foarte eficientă Vinerea Verde este creerea infrastructurii care să deservească transportul public tocmai pentru a favoriza și stimula transportul în comun. Bugetul nostru nu este nelimitat și ca administrator trebuie să prioritizez anumite lucruri. Suntem în discuții pentru a încerca o eficientizare și o soluționare a acestei probleme tocmai pentru a putea să implementăm și noi Vinerea Verde”, a spus primarul Bogdan Pivariu.

„Vinerea Verde”, implementată din februarie?

Astfel, programul „Vinerea Verde” ar putea fi implementat în curând. Edilul spune că este în discuții cu Compania de Transport Public (CTP) și probabil în luna februarie vor găsi o soluție pentru a putea pune „în mișcare” proiectul:


„Sunt sigur că o să găsim soluția. Și săptămâna trecută am discutat cu domnul director, urmând să mai avem o întâlnire săptămâna viitoare. Între timp se pun anumite lucruri în concordanță.

Probabil că în luna februarie vom reuși să găsim o soluție bună atât pentru noi, cât și pentru compania de transport public, tocmai ca să putem să implementăm și noi la nivelul comunei Florești acest proiect. Sigur, este de dorit să folosească cât mai multă lume transportul în comun, care se va moderniza. Împreună cu municipiul Cluj-Napoca am depus și câștigat un proiect pe fonduri europene care prevede crearea unei stații pentru încărcare electrice pentru autobuz în comuna Florești. Cum, de asemenea, prevede achiziționarea multor autobuze electrice care să deservească întreaga zonă metropolitane (Cluj-Napoca și comunele limitrofe) și nu ne oprim aici. Avem planuri mari”, mai spune Pivariu.


Aglomerația, adusă de „dezvoltarea accelerată” a Clujului

De asemenea, Bogdan Pivariu mărturisește că această aglomerație a mașinilor nu se resimte doar în Florești, ci în întreagă zonă metropolitană, iar motivul ar fi „dezvoltarea accelerată a municipiului Cluj-Napoca”. Edilul a adus aminte de concluziile Băncii Mondiale privind Cluj-Napoca și Florești și spune că sunt lucruri care au adus „consecințe pozitive”, însă se simte puternic nevoia de stimularea a oamenilor să folosească transportul public nepoluant:

„Nevoia stringentă de a stimula cât mai mulți oameni să folosească transportul în comun este resimțită atât la nivelul comunei Florești, cât și la nivelul întregii zone metropolitane. Avem aglomerație în toată zona metropolitană datorată dezvoltării accelerate, în special, a municipiului Cluj-Napoca.

Municipiul Cluj-Napoca în ultimele două decenii este catalogat de Banca Mondială, pe baza datelor luate de la Eurostat, ca fiind orașul din Uniunea Europeană cu cea mai accelerată dezvoltare economică, lucru care a adus consecințe pozitive în toată zona metropolitană. Eu vreau să discut doar de Florești, necunoscând particularitățile altor UAT-uri: în Florești până la un moment dat au fost mult mai accesibile prețurile pentru apartamente. Acest lucru a dus la un exod și noi suntem catalogați tot de către Banca Mondială ca cea mai tânără și educată populație din România - lucru care este cea mai mare avuție a comunei Florești și vine și cu anumite constrângeri pentru că sunt foarte mari așteptările. Timpul administrației și pașii pe care trebuie să-i urmeze administrației pentru a implementa diferite proiecte sunt aceeași, sunt dați de către legislație. Noi avem de toate, mai puțin îngăduința timpului din partea cetățenilor, cum de altfel este foarte normal pentru că toată lumea vrea să trăiască cât mai bine și cât mai repede să se rezolve problemele. Tocmai pentru asta suntem atenți la absolut tot ce implementăm”, a mai declarat Bogdan Pivariu. 

CITEȘTE ȘI:

Cluj-Napoca: „Lecții” despre o strategie împotriva „exodului de creiere”. Ce rol au primarii?

Cluj-Napoca, lăudat în presa străină: „Orașul cu cea mai rapidă creștere economică din UE face pași spre automatizare”

Ultimele Stiri
abonare newsletter