Administrație

Licitația pentru metrou poate continua! Guvernul a aprobat scumpirea cu 35% a lucrării

Guvernul a reaprobat miercuri indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca, după o creștere a costurilor de circa 35% pentru realizarea acestuia.

Guvernul a reaprobat indicatorii tehnico-economici pentru metroul din Cluj-Napoca / Foto: Facebook/ Municipiul Cluj-Napoca

 

 


După ce în luna septemebrie indicatorii tehnico-economici actualizați pentru metroul de la Cluj au fost aprobați de consiliile locale din Florești și Cluj-Napoca, aceștia au ajuns și pe masa Guvernului.

 


Astfel, proiectul pentru pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici, aferenţi obiectivului de investiţii „Tren metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”, a fost aprobat miercuri de Guvern. 

Creștere de 35,7% a costurilor pentru metrou

Licitația pentru desemnarea unui constructor pentru execuția lucrărilor la Magistrala I de metrou de la Cluj a fost suspendată în luna august pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici. În urma unei analize, ca urmare a creșterii prețurilor în timpul pandemiei, dar și din cauza izbucnirii războiului din Ucraina, a rezultat o creștere a costurilor pentru realizarea metroului de circa 35%, de la 10,11 miliarde de lei la 13,69 miliarde de lei.


În ce privește suma prevăzută pentru construcția și montajul metroului, aceasta a crescut de la 6.581.365.277 lei cu TVA la 9.127.526.424 lei cu TVA, așadar o creștere de 35,7% a costurile aferente realizării Magistralei I de metrou.

„Prin prezentul proiect de hotărâre a Guvernului, se propune actualizarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții, ca urmare a actualizării acestora în funcție de evoluția prețurilor de consum, ceea ce înseamnă de fapt actualizarea Devizului General și a rezultatelor analizei economico-financiare (cost – beneficiu)”, se explică pe site-ul instituției.


Eșalonarea investiției urmează să se realizeze pe parcursul a opt ani. Potrivit documentelor publicate pe site-ul ministerului, elementele de cost semnificative pentru fiecare dintre specialitățile din cadrul fiecăruia dintre Devizele pe obiect sunt următoarele: Forța de muncă, Energie electrică, Combustibil, Materiale principale și/sau Echipamente principale.

CITEȘTE ȘI:

920 de milioane de euro pentru Centura Metropolitană care include și 5 tuneluri

Proiectul metroului de la Cluj, DEBLOCAT! Creștere MAJORĂ a costurilor

Ministru: „Metroul va face din Cluj al doilea oraş cu 1 milion de locuitori din România”

Ultimele Stiri
abonare newsletter