Administrație

Vor apărea piste de biciclete pe Calea Turzii-strada Observatorului și Drumul Sfântul Ioan

Pe traseul Calea Turzii-strada Observatorului și pe Drumul Sfântul Ioan din Cluj-Napoca vor fi amenajate piste de biciclete.

Vor apărea piste de biciclete pe Calea Turzii-strada Observatorului și Drumul Sfântul Ioan / Foto: monitorulcj.ro Vor apărea piste de biciclete pe Calea Turzii-strada Observatorului și Drumul Sfântul Ioan / Foto: monitorulcj.ro

 

 


În ședința Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca au fost aprobate două proiecte de hotărâre privind amenajarea de piste de biciclete în oraș. 

 


Este vorba despre următoarele proiecte:

  • Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pistă de biciclete pe Calea Turzii-str. Observatorului în municipiul Cluj-Napoca
  • Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde – Amenajare pistă de biciclete pe strada Drumul Sfântul Ion în municipiul Cluj-Napoca

Cele două proiecte vor fi finanțate prin PNRR.


Municipiul Cluj-Napoca și-a dezvoltat treptat rețeaua de piste pentru biciclete cumulând aproximativ 35 km (excluzând pistele pentru agrement din parcuri), susținut de un sistem de bike-sharing cu 50 de stații (din care 7 ăn zona metropolitană) și de parcări pentru biciclete, fie rastele amplasate în apropierea obiectivelor de interes sau chiar parcări rezidențiale, se arată în proiectul de hotărâre.

Foto: captură ecran proiect de hotărâre - Primăria Cluj-Napoca

Conexiunile între principalele cartiere rezidențiale (Mănăștur, Zorilor, Mărăști, Între Lacuri) și zonele de interes sunt deficitare. Doar zona centrală este bine irigată cu piste pentru biciclete.


Deși există piste noi, care corespund în mare măsură normelor europene de proiectare, cum ar fi situația în cartierul Bună Ziua, faptul că aceste piste nu sunt conectate la o rețea concretă face ca nivelul de serviciu să fie redus.

Astfel, dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete la nivelul municipiului Cluj-Napoca se va realiza pe trei căi:


  •  reînnoirea / modernizarea pistelor existente
  •  ca parte din proiectele de culoare de mobilitate urbană durabilă - reconfigurarea de străzi care vizează și introducerea de piste pentru biciclete și lărgirea trotuarelor
  •  instituirea de zone 30 (sau chiar 20) și măsuri de calmare a traficului (mai ales în jurul școlilor) - utilizarea marcajului de „sharrows” / traseu sugerat pentru biciclete

CITEȘTE ȘI:

Clujenii pot obține bilete de autobuz GRATIS dacă dau o „tură” cu bicicleta, în stația Central! FOTO

Un autobuz, un tramvai, o mașină și o bicicletă „s-au luat la întrecere”. Ce mijloc de transport a fost cel mai rapid?

Pista de biciclete care leagă Gilău de Apahida pe malul Someșului, finanțată de Ministerul Mediului

abonare newsletter