Administrație

Emil Boc, după suspendarea licitației la metrou. „Nu avem nicio întârziere, suntem în grafic”

Primăria Cluj-Napoca a suspendat licitația pentru magistrala I de metrou pentru actualizarea indicatorilor tehnico-economici. Primarul Emil Boc spune că mai multe firme interesate de lucrare au reclamat că nu se pot încadra cu oferta în valoarea estimată.

 

Primăria Cluj-Napoca anunță că, după consultarea Ministerului Transporturilor, a decis suspendarea procedurii de achiziție cu privire la magistrala I de Metrou Cluj în vederea actualizării indicatorilor tehnico-economici ai investiției.


Edilul Clujului a explicat că acest lucru nu înseamnă întârzierea proiectului.

„Nu o să avem nicio întârziere, suntem în graficul inițial de realizare a metroului. Prin această procedură am evitat cealaltă care însemna anularea, care ar fi dus la o întârziere cu 6 luni. Suntem în graficul de realizare a metroului. Suntem în contact zilnic cu Guvernul și suntem în proceduri administrative. În fiecare zi se desfășoară lucrări tehnice între cei care au competențe de specialitate și o să venim și o să le prezentăm când ele au finalitatea”, a declarat Emil Boc. 


„Această operațiune este necesară în vederea actualizării costului de realizare a metroului, raportat la creșterea accelerată a prețurilor la materiale de construcții din ultima perioadă. Precizăm faptul că indicatorii tehnico-economici cu privire la metrou au fost aprobați prin Hotărâre de Guvern la sfârșitul anului 2021 (…) În ultimele 4 zile am primit 3 scrisori de informare de la firme interesate de realizarea Metroului de la Cluj și care ne-au precizat că nu se pot încadra cu oferta în valoarea estimată. Precizăm faptul că aceste firme au realizat multiple lucrări de metrou în capitale și orașe ale Uniunii Europene. Pentru a nu anula licitația, care ar fi presupus cel puțin 6 luni de amânare a proiectului, am decis utilizarea procedurii de actualizare a indicatorilor tehnico-economici, cu sprijinul Ministerului Transporturilor și al Guvernului României. Procedura de achiziție va fi continuată imediat după actualizarea, prin hotărâre de Guvern, a indicatorilor tehnico-economici (…) Soluția stabilită asigură continuarea proiectului în cadrul PNRR”, mai arată reprezentanții Primăriei.

Clujul ar putea avea prima linie de metrou funcțională în ianuarie 2027, în primă fază pe 9.16 kilometri, estimându-se ca în 2030 numărul total de călători transportați să se ridice la peste 60 de milioane.


Primăria clujeană susține, conform analizelor finale din studiul de fezabilitate finalizat în 2021, că numărul total de călători necesar a fi transportați este de 164.400 călători/zi în anul punerii în funcțiune (anul 2030) respectiv 246.000 călători/zi în anul 2060, adică 60.006.000 călători/an, la punerea în funcțiune, respectiv 89.790.000 călători/an în 2060.

În documentul citat se prevede construcția efectivă a metroului în patru ani, „de la începutul lui 2023 până la finalul lui 2026”, linia de metrou urmând a deveni funcțională în ianuarie 2027 pe 9, 16km, cu 9 stații și un depou. 

CITEȘTE ȘI:

CRESC COSTURILE pentru metrou, din cauza scumpirii materialelor de construcții. Licitația, SUSPENDATĂ

Analiză. Primăria Cluj-Napoca taie finanţarea de la metrou, modernizarea unor străzi, inclusiv Calea Mănăştur, poduri şi parcuri pentru aqua park şi viitorul bazin de înot din Borhanci!

Un bărbat a murit după ce a căzut pe şinele de la metrou, în Capitală. Posibilă tentativă de suicid

Ultimele Stiri
abonare newsletter