Actualitate

Jumătate de milion de copii din România NU au avut acces la școala online! Care este explicația ministrului?

Școala online în pandemie a fost un adevărat haos atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Anul acesta, aproape un milion de copii din România nu au avut acces la școala în sistem online.

 

 


Aproximativ jumătate de milion de copii au avut dificultăți de conectare la șoala online anul acesta, a anunțat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

 


Potrivit unui studiu realizat de Salvați Copiii România, în primăvara anului trecut,  230.000 de copii nu au avut acces la școala online, sau au avut dificultăți la conectare. Pe lângă acești copii, ministrul Educației a spus că s-au mai înregistrat încă 280.000 de elevi care au raportat aceleași probleme ca anul trecut.

„Avem o serie de date care nu sunt într-o armonie perfectă. Ultimele rapoarte ne arată peste 65.000 de elevi estimați ca fiind în situație de risc cu privire la neîncheierea situației școlare pe primul semestru, deci evident că acești elevi au ajuns în această situație din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educație. În același timp avem raportări de 280.000 de elevi care spun că au avut dificultăți în acces la echipamente IT și de acces la internet”, a declarat Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei dezbateri despre cum începe școala.


Deși tabletele au ajuns, nu toți elevii au acces la școala online

Ministrul Educației a spus că anul trecut 230.000 de elevi nu aveau dispozitive IT, dar atunci s-au achiziționat 250.000 de tablete, care au fost livrate abia luna trecută în totalitate. Anul acesta, alți 280.000 de elevi se află în aceeași situație. Sorin Cîmpeanu consideră că aceste cifre ar trebui verificate, tocmai pentru ca oamenii să nu profite de „bunătatea” statului și să dorească o tabletă nouă, deși au una deja.

„Acest lucru ar trebui să fie verificat, una din explicații ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente, fiind doi sau trei frați au avut acces la un singur echipament, sau au avut echipamentul părinților.


O altă explicație, îmi pare rău că trebuie să o spun, dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt în dezavantajul școlii sau al ministerului, dar nici al elevilor care, având posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus, au zis dacă se poate, de ce nu?”, a mai spus ministrul Educației.

Ministrul Educației a mai declarat și la începutul anului 2021 că după centralizările făcute de Minister, 237.000 de elevii nu au avut acces la internet, iar 287.000 de elevi nu au avut echipamente IT pentru a participa la școala online.


Școala online, un haos total în România!

Un studiu publicat de Salvați Copiii în luna octombrie anul 2020 arată că 20% dintre copii au spus că nu dețin resursele necesare pentru a participa la școala online. În cazul profesorilor, situația era mai gravă, 43% declarând că nu pot participa la școala online din cauza lipsei de dispozitive IT. Deficitul este cu 10% mai ridicat în mediul rural decât în mediul urban și cu peste 10% mai mare în cazul învățământului primar și preșcolar decât în al celui liceal.

Pe lângă cele 250.000 de tablete, Guvernul Orban a lansat și o schemă de decontarea tabletelor cu bani europeni, la care puteau participa școlile, primăriile sau parteneriate dintre școli și inspectorate școlare județene.

În luna noiembrie a anului tercut, Raluca Turcan a anunțat că s-au înregistrat peste un milion de cereri pentru tabletele achizionate deja de primării. În acea perioadă, Raluca Turcan ocupa funcția de vicepremier în Guvernul Orban.

CITEȘTE ȘI:

„Haos” în sistemul de învățământ! Școală online, ore sâmbăta, directori scoși din funcție? Autoritățile nu oferă răspunsuri concrete.

Ultimele Stiri
abonare newsletter