Actualitate

DECLARAȚIA ZILEI vine de la Cluj: „Dacă ar fi construit metroul, poate îl făceau mai repede!”

Lucrările la Podul Porțelanului, din Cluj-Napoca, au fost sistate la sfârșitul anului trecut din cauza unui zăcământ de sare care a fost descoperit în zonă.

DECLARAȚIA ZILEI vine de la Cluj: „Dacă ar fi construit METROUL, poate că îl făceau MAI REPEDE!”

La începutul lunii decembrie 2019, constructorii au descoperit, în timpul lucrărilor la Podul Porțelanului, un zăcământ de sare. Drept urmare, termenul de finalizare a podului rutier, programat pentru luna mai 2020, a fost prelungit.

Primarul Emil Boc, foc și pară pe toată lumea implicată la Podul Porțelanului

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, s-a declarat „extrem de supărat” de modul în care specialiștii care trebuiau să pună în practică proiectele stabilite la nivel strategic. Acesta spune că fiecare expertiză este contraexpertizată și de firmă, și de proiectanți, și „își bat joc” de proiect.


„Lăsați-mă să primesc toate datele, să nu vorbesc în numele specialiștilor. Este o situație care mă supără foarte tare, și firma, și proiectanții, și Primăria, toți cei care au lucrat acolo au făcut o harababură generală. Dacă, probabil, construiau metroul, îl făceau mai repede! Nu pot trece peste ingineri, proiectanți, expertize și contraexpertize, pot doar cere constant rapoarte”, a precizat edilul, într-o intervenție la o emisiune radio.

Costurile pentru modernizarea podului au crescut

Firma Diferit SRL, aceeași firmă care a construit Pod Traian, se ocupă și de modernizarea Podului Porțelanului. Valoarea totală a investiţiei este de 7,16 milioane de lei (TVA inclus). Fiind vorba despre o altă soluție tehnică decât cea de la momentul licitației, au crescut și costurile cu modernizarea obiectivului, a recunoscut viceprimarul Dan Tarcea.


Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Investiția de pe strada Porțelanului presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.

CITEȘTE ȘI:


Pași mici spre realizarea metroului și trenului metropolitan la Cluj. S-au semnat contractele pentru studiile de prefezabilitate și fezabilitate

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter