Actualitate

Mesaj pentru studenți: „Dragă student, tu rămâi, mașina pleacă!”. Boc refuză să admită că nu sunt locuri de parcare în Cluj-Napoca

Cluj-Napoca nu este „un oraș de elastic și gumă”, care să fie întins după bunul plac al cetățenilor care „îl sufocă” cu mașinile lor, susține primarul Emil Boc.

Mesaj pentru studenți: „Dragă, tu rămâi, mașina pleacă!”. Boc refuză să admită că nu sunt locuri de parcare

Edilul afirmă că, în condițiile în care în ultimul an și jumătate s-au adus circa 50.000 de mașini în Cluj-Napoca, „nu trebuie să ne mirăm” că există supraaglomerări în cartiere, astfel încât clujenii „nu mai pot respira”. Cu toate acestea, Boc refuză să admită că orașul se confruntă cu lipsa locurilor de parcare, indicând locurile goale din parkingurile din zona centrală.

„Auzi, cât timp mergi la Polivalentă și la stadion și sunt 700 de locuri, iar două treimi sunt goale, să nu-mi spuneți că nu sunt locuri de parcare în Cluj, da?! Eu vin dimineața, pe Babeș, pe jos și văd graficul parcărilor din Cluj. Uitați-vă, toate au capacitate de două treimi goală! La Polivalentă, la stadion, la 6-8 minute de mers pe jos de centrul Clujului”, a precizat primarul, într-o emisiune online.


„Acum, fraților, nu poți pune în fiecare loc central câte un parking, că asta e capacitatea limitată a Clujului. Avem încă locuri alternative pentru cei care doresc să-și parcheze mașina în condiții legale. Evident, fiecare vrea să-și pună mașina în fața magazinului, să meargă să bea o cafea și să se uite pe terasă, dar nu mai merge așa!”, a mai punctat Boc, întorcându-și apoi atenția spre studenți și mașinile lor.

Studentul rămâne, mașina pleacă!

Începând cu data de 1 martie 2020, Primăria propune un nou regulament de acordare a facilităților la transportul public în comun pentru studenții, masteranzii și doctoranzii de la cursurile de zi. De altfel, clujenii plătesc 2,8 milioane de euro pentru ca studenţii să circule gratis pe mijloacele de transport în comun și în 2020. Cu toate acestea, mulți studenți nu renunță la mașinile personale, fapt care îi deranjează atât pe localnici, cât și pe Emil Boc, deși nu le poate interzice nimeni să folosească mașinile dacă așa doresc.


„Pentru studenți, în mod special am elaborat o nouă politică de transport public, tocmai pentru a încuraja să folosească transportul în comun. Nu le putem interzice să folosească mașina, dar nici să-mi facă praf toate străzile din preajma căminelor studențești cu mașini care vin și stau 95-96% din timpul zilei în parcare și care obturează traficul, crează o aglomerație de nedescris! OK, au și opțiunea asta, vor fi ridicate acolo unde sunt parcate ilegal mașinile”, a punctat Boc.

„De la 1 martie am flexibilizat gratuitățile pe care clujenii din bani publici le plătesc pentru studenți ca ei să aibă 120 de călătorii pe lună, pe orice linie. O călătorie durează o oră, poate pleca oriunde în oraș! Atunci, evident, pot să-i spun studentului: «dragă student», de acord, când vii în sesiune sau pleci în vacanță sau când vii la începutul anului universitar, e normal să vii cu mașina, să-ți aduci lucrurile. Dar, după aceea, mașina trebuie să plece în localitatea de unde tu provii, pentru că orașul îți pune la dispoziție aceste modalități alternative. Sunt 120 de călătorii, nu cred că are nevoie mai mult de atât”, a conchis edilul.


CITEȘTE ȘI: Boc declară război studenţilor: „Măi, dragi studenţi, mai puţin cu maşinile în oraş!”

Ultimele Stiri
abonare newsletter