Actualitate

47.000 euro pentru promovarea Clujului la un târg în Germania

Participarea unei delegații de la Primăria Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj plus crearea unui stand la Târgul Expo Real din Munchen costă 20.000 euro.

Foto arhiva

În ședința de Consiliu Local de vineri, va fi supus votului consilierilor un proiect de hotărâre privind alocarea a 44.000 lei din bugetul local pentru deplasarea unei delegații din cadrul Primăriei Cluj-Napoca la Târgul Expo Real din Munchen, în perioada 6-8 octombrie. Consiliul Județean va aloca aceeași sumă pentru participarea autorităților locale și județene la târg. Banii din bugetul județului vor fi cheltuiți pentru realizarea unui stand și pentru deplasarea delegației la Munchen.

Potrivit proiectului de hotărâre, Clujul va fi promovat în Munchen în cadrul unui stand comun, compus din reprezentanți ai administrației publice locale, județene și ai companiilor clujene “pentru a promova astfel imaginea de stabilitate investițională”. Aceasta înseamnă că cei aproximativ 20.000 euro vor fi cheltuiți pentru realizarea standului și deplasarea delegațiilor locale în Munchen.


Pe lângă cei 20.000 euro din bugetul local și cel județean, vor susține  cu bani acest demers și Cluster-ul IT (10.000 euro) și partenerii privați (17.000 euro).

Anul trecut, reprezentanți ai acelorași autorități locale și județene au fost prezenți la Expo Real în Germania pentru promovarea Clujului. Din bugetul local, au fost alocați, în 2013, tot aproximativ 10.000 euro, bani care au fost cheltuiți pentru închirierea unui stand la târgul din Munchen, pentru închirierea mobilierului, echipamentului video, tipărirea a 300 de cataloage, realizarea de bannere, 300 de mape, închiriere echipamente IT, etc.


Cluj Innovation City, atracția de anul trecut

Anul trecut, la întoarcerea din Germania, primarul Emil Boc declara că proiectul Cluj Innovation City a fost cel care a atras cele mai multe întrebări. “S-au bucurat de succes proiectul Cluj Inovation City, parcurile Tetarom şi nu în ultimul rând politica noastră locală de a sprijini investitorii care construiesc clădiri verzi în municipiu”, afirma Boc, în 2013.

Evenimentul din Germania este cel mai mare târg de proiecte imobiliare din Europa, precum și cel mai important eveniment de promovare a regiunilor și polilor de dezvoltare, în fața mediului de afaceri european. Suprafața totală pe care se desfășoară târgul este de 64.000 mp, vor fi prezenți peste 36.000 de participanți din 68 de țări, aproximativ 1.600 de expozanți și peste 400 de speakeri.

abonare newsletter