Actualitate

Cine sunt cei șase constructori care au depus oferte pentru prima etapă a Centurii Metropolitane. Firme din Cluj și Austria concurează pentru un contract de peste 100 de milioane de lei

Licitația pentru primul tronson al centurii metropolitane a Clujului a înregistrat șase oferte. Vezi cine sunt constructorii care concurează pentru un contract generos de circa 120 de milioane de lei.

Centura Metropolitanaă Cluj, oferte pentru prima etapă a proiectului/Foto: Emil Boc Facebook.com Centura Metropolitanaă Cluj, oferte pentru prima etapă a proiectului/Foto: Emil Boc Facebook.com

 

 


Șase asocieri (constructori) din România și Austria au depus oferte pentru modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca, proiect ce reprezintă prima etapă a Centurii Metropolitane a Clujului. 

 


În 29 ianuarie 2023, Primăria Cluj-Napoca a lansat licitația pentru extinderea la 3 benzi pesens a DN 1, pentru o distanță de aproximativ 2 kilometri, iar vineri, 31 martie, la termenul limită, au fost înregistrate cinci oferte din România și una din Austria.

CITEȘTE ȘI: 

Șase oferte pentru primul tronson al Centurii Metropolitane. Emil Boc: „E cel mai complex proiect din România”

Contractul cu o durată de 20 de luni are o valoare cuprinsă între 102 și 120 de milioane de lei, potrivit economedia.ro Finanțarea urmează să fie asigurată din fonduri europene.


Centura metropolitană are un traseu de 42 km, drumuri de legătură de 32 km, 26 km de bretele și noduri, plus 35 km de piste de bicicletăDe asemenea, va dispune de cinci tuneluri în patru zone.

Șase oferte pentru modernizarea DN 1 Florești – Cluj-Napoca

1. PORR Construct (Austria)


PORR Construct lucrează, printre altele, la realizarea lotului Sibiu - Boiţa din autostrada Sibiu - Piteşti, parte a coridorului IV paneuropean. PORR Construct a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 736 de milioane de lei, în scădere cu 13% faţă de anul precedent.

PORR Construct S.R.L. a fost înființată în 2004 ca o filială locală a Grupului PORR și de atunci și-a desfășurat activitățile pe teritoriul României. Sediul central este situat în București plus două sucursale, una la Timișoara și alta în Buftea. Activitățile companiei se desfășoară în sectoarele de construcții de clădiri și lucrări de infrastructură.


În octombrie 2021, Autoritatea Federală Austriacă pentru Concurență Bundeswettbewerbsbehörde (BWB) a aplicat o amendă pentru Strabag în valoare de peste 45 milioane de euro, pentru înțelegeri anticoncurențiale. În cadrul aceleiași investigații, compania Porr și-a recunoscut vinovăția și s-a obligat să plătească o amendă de peste 60 milioane de euro către corespondentul austriac al Consiliului Concurenței, potrivit clubferoviar.ro

PORR România face parte din Grupul PORR internațional cu sediul principal la Viena, Austria și sucursale în Austria, Germania, Elveția, Republica Cehă, Polonia și România. Alte sucursale regăsim în Norvegia și Qatar, potrivit site-ului oficial al companiei austriece.

2. Asocierea Precon Transilvania (Lider) – Citadina – Civil Engineering Macedonia (Macedonia)

În octombrie 2022, Asocierea Precon Transilvania din Oradea, în calitate de lider, şi Citadina 98,  din Galaţi, câştigau un contract de 79,4 mil. lei pentru proiectarea şi execuţia proiectului privind prelungirea pistei de decolare-aterizare a aeroportului din Oradea, un proiect cu o durată de execuție de 13 luni, potrivit datelor contractuale. 

În plus, la începutul lui martie 2023, Precon Transilvania – Citadina 98 figura printre ofertanții care au manifestat interes pentru secțiunea din județul Bihor a Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3C: Suplacu de Barcău-Borș, subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia.

De asemenea, aceeași firmă a depus ofertă, în februarie 2023, și pentru execuția lucrărilor la Centura Biharia (Bihor).

3. Asocierea SC FAR FOUNDATION SRL (Leader) și ROSTDORSTROY (Ucraina)

Far Foundation a fost înființată în 2010, cu sediul în localitatea Rodna din Bistrița-Năsăud, înregistra în 2021 o cifră de afaceri de 56.027.299 lei și un profit net în valoare de 2.321.296 lei. Domeniul de activitate al firmei vizează lucrări deinfrastructură și în domeniul construcțiilor. 

4. Asociere: CON-A OPERATIONS (Leader), DIMEX-2000 COMPANY,OPR ASFALT,DRUM DESIGN,INGINERIE DRUMURI SI PODURI S.R.L.

Con-a Operations înregistra în anul 2020 o cifră de afaceri de 387 milioane de lei, un profit de 26,3 milioane de lei, la un număr mediu de 500 de angajaţi.

CON-A a mai construit în Cluj proiecte precum Sala Polivalentă și Cluj Arena. Pe lângă Sala Polivalentă şi Cluj Arena, CON-A a mai construit fabrica Bosch din Jucu, o investiţie de 77 milioane euro şi Parcul Industrial Liberty Technology Cluj-Napoca.

5. Asociere: VIAROM CONSTRUCT (Leader), Electrogrup,

La începutul anului 2021, Viarom a câştigat un contract de 58,6 mil. lei (12 mil. euro) cu Consiliul Judeţean Braşov pentru reabilitarea DJ 132 Rupea-Homorod-Mercheasa-Jimbor, limită judeţ Harghita. Drumul reprezintă o alternativă rutieră de legătură între judeţele Braşov şi Harghita, potrivit zf.ro Compania are agenţii în Bucureşti, Cluj-Napoca şi Braşov.

Electrogrup - Electrogrup SA este o companie specializată în construcții de infrastructură energetică, telecomunicații și civile din județul Cluj. Compania a fost înființată în anul 1997 și face parte din grupul E-INFRA, deținut de frații Teofil și Simion Mureșan și Marian Pantazescu.

În 2021, firma înregistra o cifră de afaceri de 272.979.068 lei și un profit net în valoare de 15.262.136 lei.

Aceeași asocierie (Electrogrup (leader) și Viarom Construct figurau printre firmele ce au depus oferte în decembrie 2020 pentru realizarea primului Park and Ride din Cluj, un contract estimat atunci la 45 milioane de lei. 

6. Asociere: IBB-HIB ROMANIA (Leader),IBB Haus – und Industriebau GmbH.

Ibb-Hib Romania – înființată în 2017, cu sediul în Pantelimon (Ilfov), a înregistrat în 2021 o cifră de afaceri de 193.183.897 lei și un profit net în valoare de 32.352.661 lei. 

Ibb-Hib Romania face parte din grupul de companii IBB și desfășoară activități generale de construcții pe teritoriul României începând cu anul 2016.

Proiectul centurii ocolitoare a Clujului presupune o finanțare de aproape 1 miliard de euro, potrivit reprezentanților Primăriei. 

În prima etapă de realizare a proiectului este prevăzută legătura Centurii Metropolitane Cluj-Napoca cu viitorul Spital Regional de Urgență pentru ca în etapa II să fie realizată și conexiunea cu Autostrada Transilvania.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Șase oferte pentru primul tronson al Centurii Metropolitane. Emil Boc: „E cel mai complex proiect din România”

abonare newsletter