Ştiri din Transilvania

Autostrada Transilvania, de la A la Z. În ce stadiu sunt lucrările, unde sunt probleme?

Recent, pe Autostrada Transilvania A3 Târgu Mureș – Borș s-au petrecut mai multe evenimente cruciale, iar altele la fel de importante sunt promise pentru următoarele luni.

autostrada-transilvania-de-la-a-la-z-in-ce-stadiu-sunt-lucrarile-unde-sunt-probleme, sursă foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură autostrada-transilvania-de-la-a-la-z-in-ce-stadiu-sunt-lucrarile-unde-sunt-probleme, sursă foto: Facebook Asociația Pro Infrastructură

La vest, „ciotul” de 5,35 km între granița cu Ungaria și Biharia va fi gata în scurt timp. Pe tronsonul Biharia – Chiribiș (28,55 km) este un contract proaspăt semnat în 12 iunie 2020 cu Trameco/Selina. Însă, de la Chiribiș la Suplacu de Barcău (26,35 km), licitația pornită în 23 august 2017 a fost anulată în 14 ianuarie 2020 și, în ciuda promisiunilor, nu a fost încă relansată, noile angajamente fiind finalul lunii iulie.

„Sursele noastre spun că pe tronsonul Suplacu de Barcău-Nușfalău (13,55 km) câștigătorul desemnat va fi UMB, iar pe sectorul-mamut de 41 km care include tunelul Meseș dintre Nușfalău și Poarta Sălajului, licitația de aproximativ 3 miliarde de lei se promite a fi lansată în iulie 2020”, se arată într-un mesaj al Asociației Pro Infrastructură (API).


Una caldă, alta rece în zona Clujului

Zilele trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat oficial câștigătorul pe segmentul Poarta Sălajului – Zimbor, același UMB care ar urma să proiecteze și să execute cei 12,24 km cu 680 milioane lei (fără TVA) în 3 ani. Mai întâi însă, urmează perioada de contestații.

Mai departe, pe tronsonul Zimbor – Mihăiești – Nădășelu (30,06 km), licitația lansată în 21 martie 2019 este suspendată din august 2019, CNAIR nefiind în stare să răspundă nici până acum la clarificările cerute de ofertanți, acuză API. Deși segmentul Nădășelu – Câmpia Turzii (61,25 km) este în exploatare, acesta nu are spații de servicii la 11 ani de la inaugurarea primelor segmente!


Mai grav, spun specialiștii Asociației Pro Infrastructură, cei 15,69 km între Câmpia Turzii și Chețani sunt „în aer”, șantierul fiind practic abandonat de Straco, având un avans de doar 5% în ultimele 12 luni. Din fericire, pe lotul Chețani – Iernut, italienii de la Astaldi vor termina lucrările pe cei 17,9 km la finalul acestei veri. Cu toate acestea, noua bucată de autostradă va fi „muzeu”, nodul Chețani fiind pe lotul Straco.

Un lot de doar 6,3 km, tărăgănit până în 2021

În continuare, pe segmentul Iernut-Ungheni (13,7 km) se circulă, iar contractul pentru „ciotul” de 4,5 km până la sud de Târgu Mureș (plus drum de legătură) a fost semnat cu Strabag în data de 29 mai 2020, existând autorizație de construire (re-emisă) și proiect tehnic realizat. Lucrările, probabil, vor începe în această vară.


„«Bonus», un alt mini-lot, cei 6,3 km dintre Râșnov și Cristian, ar putea să fie gata abia spre sfârșit de 2021, în niciun caz în 2020, conform minciunilor autorităților dar și ale antreprenorului general, progresul în teren ajungând la doar 33%”, se mai arată într-un mesaj al Asociației Pro Infrastructură.

CITEȘTE ȘI:


Clujul ar putea fi legat la Autostrada Transilvania anul viitor. Boc: „Ar ajuta foarte mult mobilitatea urbană”
 

Ultimele Stiri
abonare newsletter