Național

Autostrada Pitești-Sibiu, în criză de muncitori. Sătenii refuză salarii de 1.000 de euro.

Localnicii refuză să se angajeze cu salarii minime de 1.000 de euro net pe șantierul autostrăzii Pitești-Sibiu.

Autostrada Sibiu-Pitești/ Foto: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere - Facebook Autostrada Sibiu-Pitești/ Foto: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere - Facebook

 

 


Cea mai mare problemă cu care se confruntă constructorii a două loturi din autostrada Piteşti-Sibiu e forţa de muncă. Lipsa ei, mai precis. Localnicilor li se par prea mici salariile de la 1.000 de euro lunar în sus, potrivit Presshub.ro

 


Pe loturile cele mai grele ale autostrăzii (Tigveni-Cornetu şi Cornetu-Boiţa), antreprenorii au mari probleme în a găsi localnici dispuşi să muncească.

Pe lotul Tigveni-Cornetu, 37,4 km, lucrează concernul italian WeBuild (Astaldi). Pe Cornetu-Boiţa, 31,33 km, poate cel mai greu al autostrăzii, turcii de la Mapa Cengiz. Ambii antreprenori caută forţă de muncă pe plan local, dar nu prea găsesc.


„Suntem în căutare de forță de muncă. Din februarie vom reîncepe angajările. Din păcate, forța de muncă în România încă este o problemă. Angajăm forțe calificate, cât și necalificate. Am apelat și la soluții de avarie, aducem și din alte țări și vom pregăti ansambluri de cazare”, a declarat Adrian Bodoc, manager de proiect la WeBuild, într-un clip video postat de CNAIR.

Potrivit sursei citate anterior, atât constructorul italian, cât şi cel turc oferă salarii bune şi foarte bune celor doritori să lucreze la autostradă. E vorba de 4.500-5000 de lei net pentru un muncitor necalificat. Salariul pentru unul calificat e mult mai mari, minimum 8.000 de lei pe lună pentru un fierar-betonist, buldozerist sau excavatorist.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Despăgubirile pentru Roșia Montană costă cât metroul din Cluj! Cu trenuri cu tot!

Drumul expres Cluj-Dej bate pasul pe loc. Se reia licitația pentru studiul de fezabilitate.

abonare newsletter