Național

De la 1 Decembrie avioanele TAROM riscă să rămână la sol. Sindicaliștii companiei aeriene cer exceptarea de la legea măsurilor fiscale

Dacă Tarom nu va fi exceptată de la legea privind măsurile fiscal-bugetare, din 1 decembrie avioanele nu vor mai decola, avertizează sindicaliștii din companie.

Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com Aeronavă Tarom/Foto: Tarom Facebook.com

 

 


Membrii Sindicatului Unit TAROM (SUT) atenţionează că, începând cu data de 1 decembrie, nu vor mai ridica niciun avion de la sol, dacă nu va fi exceptată compania de la prevederile Legii 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare.

 


„În situaţia în care TAROM nu va fi exceptată de la prevederile acestei Legi a „ruşinii naţionale” iar alte companii cu capital majoritar de stat, dar care nu lucrează neapărat într-o piaţă concurenţială vor fi exceptate, noi, membrii Sindicatului Unit TAROM (SUT), începând cu 1 decembrie 2023, piloţi, însoţitori de bord, mecanici de aviaţie, personal operativ de sol nu vom mai ridica niciun avion de la sol”, potrivit unei informări a sindicatului, citată de Agerpres.ro

Piloții Tarom își caută deja de lucru

monitorulcj.ro semnala recent că TAROM riscă să intre în colaps din cauza măsurilor fiscale aprobate de Guvernul Ciolacu. „Legea austerității” taie din veniturile piloților, care sunt „pe picior de plecare”, iar compania riscă să se prăbușească.


Așa-numita „lege a austerității” (Legea 226/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilității financiare a României pe termen lung), care impune noi taxe și elimină o serie de facilități financiare pentru IT-iști și angajații din construcții, lovește și în compania aeriană Tarom.

Piloții companiei Tarom se reorientează deja spre alte companii aeriene, în condițiile în care salariile prea puțin competitive vor fi și mai mult reduse.


CITEȘTE ȘI: 
„Legea austerității” pune pe butuci TAROM: salariile, diminuate cu 60% de măsurile fiscale ale lui Ciolacu! Piloții își caută de lucru

Spre exemplu, dacă un pilot comandant RyanAir pe Boeing are un venit minim de 10.000 euro net lunar, un pilot comandant Tarom pe același Boeing are un venit net mediu lunar de 4.500 euro.

Aplicarea noilor măsuri fiscale diminuează veniturile piloților cu circa 60%, iar salariile angajaților pot ajunge la maximum 80% din valoarea lor actuală.


Sindicaliștii cer exceptarea Tarom de la prevederile „legii austerității”

În urma apariţiei „legii austerităţii”, Sindicatul Unit TAROM a depus un Memorandum la Guvern şi la ministerul Transporturilor de exceptare a companiei de la prevederile acesteia.

„Constatăm din presă, cu nesurprindere, că încă o dată domnul Grindeanu, ministru al Transporturilor, prin discutarea în Guvern a unui Memorandum de exceptare de la prevederile acestei legi a CFR Călători, CFR Marfă şi a Metrorex, a uitat de compania de aviaţie TAROM. Dorim să-l întrebăm şi pe această cale, că pe cea sindicală specificată de Legea 367/2022 nu doreşte să discute cu noi, de ce discriminează iar angajaţii companiei TAROM? Activitatea din aviaţie nu este interesantă pentru dumneavoastră domnule ministru?", arată sindicaliştii.

De altfel, și angajații companiei au fost înștiințați de măsurile care le vor afecta veniturile, situație în care personalul navigant a început deja să se reorienteze spre companiile aeriene private.

În cazul în care nu vor fi exceptați de la aplicarea Legii 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, sindicaliștii Tarom avertizează că aeronavele companiei vor rămâne la sol. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

„Legea austerității” pune pe butuci TAROM: salariile, diminuate cu 60% de măsurile fiscale ale lui Ciolacu! Piloții își caută de lucru

Economia României încetinește puternic din cauza măsurilor populiste și a haosului fiscal. PIB de 1,1% din creșterea estimată de 2,8 în 2023

abonare newsletter