Național

Noi reguli pentru comercianți. Prețul de ofertă și prețul inițial al unui produs, afișate obligatoriu la aceeași mărime

Prețul cel mai mare și cel mai mic al unui produs la raft, comercializat la ofertă, vor fi expuse cu aceleași caractere de font, culoare sau mărime.

Operatorii economici vor asigura consumatorilor informații clare și neechivoce cu privire la prețul produselor/Foto: pixabay.com Operatorii economici vor asigura consumatorilor informații clare și neechivoce cu privire la prețul produselor/Foto: pixabay.com

 

 


Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) introduce noi reglementări în activitatea de comerț ce se vor aplica atât marilor lanțuri de magazine, cât și farmaciilor. Operatorii economici vor fi obligați să afișeze prețul cel mai mare și prețul cel mic al produselor folosind aceleași caractere și aceleași font, culoare, mărime, inclusiv în cazul unor oferte.

 


„Perioada în care prețul Mare era scris Mic și cel Mic era scris Mare, pentru a vă atrage și a vă crea situații nedorite și neașteptate, s-a încheiat!”, a anunțat președintele ANPC, Horia Constantinescu. 

Măsură implementată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor are în vedere excluderea situațiilor în care cumpărătorul putea observa la raft doar unul din cele două prețuri, pentru ca în final să fie nevoit să achite prețul cel mai mare, în lipsa unui card de fidelitate sau în cazul unor oferte. 


„Mai ales persoanele în vârstă, în unele farmacii, de exemplu, luau de pe raft un produs uitându-se la prețul mic, scris cât raftul de mare, urmând să afle la casă că pe etichetă era scris mic mic de tot și prețul Mare, dar real, fără a avea eventual cardul fermecat.

De astăzi în 30 de zile, nu va mai exista prețul pentru care trebuia folosită lupa!”, au explicat reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. 


Astfel, potrivit ordinului ANPC, în cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediata vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici,

Noile reguli se vor aplica și în cazul vânzărilor online, astfel încât operatorii economici vor fi obligați să afișeze ambele prețuri – prețul de ofertă și prețul real, în același câmp vizual în care este expus produsul. 


Ordinul ANPC intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Sortimente Fanta, mai proaste în România decât în alte țări europene, suspectează ANPC

abonare newsletter