Economie

Autorizație emisă pe un nou lot al căii ferate Cluj-Oradea. Spaniolii de la FCC pot începe lucrările între Poieni și Aleșd.

Poate începe modernizarea lotului 3 Poieni – Aleșd al Magistralei CFR Cluj-Oradea. Ministerul Transporturilor a emis autorizația de construire pentru constructorul FCC (Spania).

Autorizație emisă pe un nou lot al căii ferate Cluj-Oradea. FOTO: CFR Infrastructură Autorizație emisă pe un nou lot al căii ferate Cluj-Oradea. FOTO: CFR Infrastructură

 

 


Pot începe lucrările la lotul 3 Poieni – Aleșd al Magistralei CFR Cluj-Oradea, însă doar pe 15 din cei 53 de kilometri. Ministerul Transporturilor a emis recent autorizația de construire parțială (Etapa I) pentru lotul 3 al Magistralei CFR 300 Cluj Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria. 

 


Aceasta prevede lucrări pe 15 din cei 53 de kilometri, în valoare de peste 640 milioane lei, pe teritoriul localităților bihorene Vadu Crișului, Măgești și Aștileu.

Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor dintre Poieni (județul Cluj) și Aleșd (Bihor) a fost semnat în toamna anului 2022 cu Asocierea de Constructori FCC (Spania) – Gulermak (Turcia) pentru 2,1 miliarde lei, finanțare din PNRR și termen de 42 luni (6 luni proiectare și 36 execuție). Asocierea va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea POIENI – ALEȘD, în lungime de 52,74 km, inclusiv lucrări civile în stațiile Bratca și Aleșd, în cele 7 halte de mișcare – Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan -, 6 puncte de oprire – Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd -, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri – Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m) -, 2 pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.


Lucrările au început în ianuarie

Pe lotul 2 Aghireș – Poieni lucrează Asocierea Alstom – Arcada cu Autorizație completă, iar pe lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria (47 km) Webuild va preda proiectul tehnic pentru aprobare. În ianuarie 2024, Ministerul a emis Autorizația de Construire și pentru Lotul 1 Cluj – Aghireș (fără pasajul Tăietura Turcului).

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria sunt împărțite în 4 Loturi, după cum urmează:
- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghireșu (30,41 km);
- Lotul 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km);
- Lotul 3: Poieni – Aleșd (52,74 km);
- Lotul 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km). 


Lotul 2 al liniei de tren Cluj-Oradea este al treilea mare contract feroviar din PNRR cu aviz pentru începerea șantierului. Pe lotul 4, Aleșd – Frontieră Ungaria (47 km), va lucra Asocierea WeBuild – Pizzarotti – Salcef.

CFR Infrastructură a semnat toate cele 8 mari contracte PNRR pentru modernizarea Magistralelor M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv M 300 Cluj Oradea – Frontieră, în total peste 300 de kilometri modernizare și parțial electrificare.


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Contract de peste 150 de milioane de euro pentru 16 locomotive electrice noi, în dotarea CFR Călători. Trenurile vor circula prin Cluj.

Ultimele Stiri
abonare newsletter