monitorulcj.ro Menu

Batalia pentru taxa continua

Daca nu se va ajunge la un acord, Comisia Europeana va inainta cazul Curtii Europene de JustitieExecutivul de la Bucuresti a trimis, ieri, o noua scrisoare privind taxa de prima inmatriculare Comisiei Europene, ca parte din procedura de infringement, in incercarea de a ajunge la un acord cu Bruxelles-ul si a evita, astfel, sa fie trimis in fata Curtii Europene de Justitie. Scrisoarea contine modificarile care vor fi aduse taxei de prima inmatriculare. Purtatorul de cuvint al Guvernului, Camelia Spataru, a anuntat ca modificarile aduse taxei vor fi discutate, in cursul saptaminii viitoare, de expertii romani si cei de la Bruxelles, urmind ca documentul sa fie definitivat la sfirsitul lunii ianuarie si sa ia forma unui proiect de act normativ.Propunerea premieruluiPremierul Calin Popescu Tariceanu declara, in 17 decembrie, ca Executivul intentioneaza sa modifice taxa auto astfel incit valoarea acesteia sa se reduca pe masura ce virsta autovehiculului creste, iar calculul taxei sa fie aplicat masinilor cu o vechime de pina la 20 de ani, cu o cota de reducere a taxei de pina la 90%. „Intentionam introducerea unor modificari: valoarea taxei se va reduce pe masura cresterii virstei autovehiculului (...). Se va extinde intervalul aferent virstei autovehiculelor pina la 20 de ani, odata cu stabilirea unor cote de reducere a taxei, care ajung pina la 90%, urmind a se mai plati doar 10% din taxa", declarat premierul Tariceanu, in Camera Deputatilor, la dezbaterea politica pe marginea taxei de prima inmatriculare.Posibilitatea restituirii taxeiPremierul a adaugat ca Guvernul intentioneaza sa instituie posibilitatea restituirii valorii reziduale a taxei atunci cind autovehiculul inmatriculat in Romania se vinde unei persoane dintr-un alt stat membru sau intr-o tara terta, dar si posibilitatea contestarii taxei. Premierul a precizat ca proiectul de act normativ privind modificarea taxei este intr-o faza avansata a elaborarii.In ceea ce priveste restituirea taxei catre cetateni, asa cum au cerut reprezentantii Comisiei, ministrul economiei si finantelor declara, la sfirsitul lunii decembrie, ca discutiile privind o eventuala restituire a taxei se va face numai pe baza unei decizii a Comisiei Europene si a unor acte juridice „definitive si irevocabile".Cai de atacTaxa de inmatriculare a devenit, in martie 2007, obiectul unei proceduri de infringement (incalcare a tratatului) deschisa de Comisia Europeana impotriva Romaniei. Autoritatile romane si Comisia Europeana au purtat o ampla corespondenta pe acest subiect, insa nu au ajuns la un acord. A doua etapa a procedurii consta in transmiterea unui aviz motivat, „reasoned opinion", care contine recomandari ale modului in care trebuie modificata taxa. Daca nici in urma scrisorii de argumentatie Romania nu se va conforma rigorilor europene in materie, Comisia ar urma sa inainteze cazul Curtii Europene de Justitie.TaxaTaxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007 si se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pina la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.Doar Euro 4Registrul Auto Roman (RAR) nu mai omologheaza si nu mai elibereaza carti de identitate pentru autovehicule care nu respecta normele de poluare chimica Euro 4 si aplica taxa de prima inmatriculare pentru motocicluri, se arata intr-un comunicat de presa remis ieri.Masura se aplica, de la 1 ianuarie, numai autovehiculelor noi, respectiv celor care nu pot face dovada unei inmatriculari anterioare introducerii in Romania.

comments powered by Disqus