monitorulcj.ro Menu

Let’s party!... dar nu oricum, ci apelind la specialisti

Rabdari prajiteFara indoiala, gustul romanilor devine din ce in ce mai rafinat, cind e vorba sa participe la un eveniment monden. La fel pretentiile celui care organizeaza pot fi foarte sofisticate, in functie de buget. „De cele mai multe ori se alege fie un meniu tipic romanesc (asa cum, de plida, s-a intimplat la fiecare inaugurare de centru comercial din reteaua Ambient, unde nu au lipsit vitelul la protap, tocana la ceaun, sarmalele, tuica si alte preparate din bucataria traditionala. Mai sint receptiile la care se alege meniu oriental, cu peste, caviar fructe de mare“, spune Cristian Grindean, director BTL Amprenta Advertising.La mare cautare sint si delicatese culinare din Orient. „Mincarea japoneza – asta ni se cere cel mai des la receptii. In Japonia exista specialitatea «Rabdari prajite», care se face din muschi de porc fasonat, servit cu legume gratinate. Asta asa, ca element de culoare. Dar, revenind la receptiile si evenimentele care se fac la noi, va pot spune cu mina pe inima: romanii se rafineaza pe zi ce trece“, afirma Valer Draghici, event-manager in cadrul unei companii de profil.Fiecare pasare pe limba ei piereCreativitatea pe care ti-o permite un eveniment este legata de conceptul sau. Iar conceptul trebuie sa se regaseasca in fiecare detaliu al evenimentului. „Lansarile de sedii se bucura de obicei de meniuri foarte bogate si variate. Nu pot sa nu remarc varietatea meniurilor pentru evenimentele institutiilor bancare sau ale firmelor din domeniul auto. Prezentarea preparatelor este extrem de importanta. Mai nou, executam dantelarie in produse. Recent am pregatit meniul pentru ISDC si sigla era in gheata, creind un efect spectaculos“, relateaza Nicolae Muresan, director Exclusiv Catering. „Aproape fiecare masa festiva are platou cu brinzeturi din cele mai scumpe si asta denota, de asemenea, o schimbare in privinta gusturilor. Daca vrei sa fii cu adevarat profesionist, meniurile vor fi personalizate. Sintem atenti la aspectele care tin de religia invitatilor, de nationalitate, de obiceiuri culinare. Avem de multe ori solicitari pentru meniu vegetarian. Pentru un eveniment la Bechtel am organizat o serbare cimpeneasca de la care nu au lipsit preparatele din carne de oaie pentru muncitorii turci“, precizeaza directorul Exclusiv Catering.Dai un leu... dar poate fi viu!Pe piata romaneasca s-a conturat, in ultimii ani, un sector al serviciilor care se ocupa de organizarea de evenimente de la nunti botezuri pina la prezentari comerciale, seminarii sau reuniuni mondene, festivaluri concerte. Ofertele pentru organizarea unor asemenea evenimente pun la dispozitia doritorilor cunostintele, experienta si relatiile firmelor. O data ce s-a apelat la „experti“, trebuie luat in considerare faptul ca, evenimentul va fi unul reusit, insa pretul nu va fi deloc unul mic. Zeci de oameni sint  permanent in alerta pentru ca lucrurile sa iasa perfect, cheltuieli de mii de euro, nopti petrecute la serviciu pentru a face ultimele modificari, telefoane care suna aproape non-stop – asa s-ar putea descrie activitatea unei firme care se ocupa cu organizarea de evenimente.Exista si solicitari mai putin obisnuite, dar care trebuie onorate. „Am avut un eveniment la care am dus un leu viu. Tot la Ambient era prevazuta lansarea unei parasute. Primarul Emil Boc trebuia sa primeasca o cheie „parasutata“, insa vremea ne-a fost potrivnica. La un alt eveniment am dus o locomotiva de epoca pe care si-a facut aparitia trupa SISTEM“, relateaza directorul BTL Amprenta Advertising. Sezonul abundenteiFirmele contractate sugereaza clientilor o posibila locatie, restaurant, pub, stabilesc contacte cu alti furnizori de servicii care se ocupa cu decorarea locului, stabilesc meniul, un program artistic, contacteaza un DJ sau intra in legatura cu o anumita formatie. Principalul atu pe care il au aceste firme este faptul ca scutesc clientii de alergatura, de stresul si efortul organizarii unui eveniment. „Noi ne adresam in special persoanelor fizice si le punem la dispozitie tot ce poate duce la o petrecere de succes. O data ce ne-a contactat, clientul nu trebuie sa-si mai faca griji“, ne asigura Dan Anton.Pe parcursul unui an, cele mai profitabile perioade sint in timpul verii pentru nunti si iarna pentru petrecerile de sezon. Pentru evenimentele de promovare insa, vara este o perioada moarta. In schimb, primavara, firmele care se ocupa cu organizarea evenimentelor diferitor corporatii sint solicitate foarte mult, majoritatea tirgurilor si expozitiilor fiind programate in lunile martie, aprilie, mai.  

comments powered by Disqus