Administrație

Promovare turistică … din birou! Exemplu de cum să (nu) atragi turiști în Cluj

Deși abundă în atracții turistice unice, atât naturale, cât și construite cu secole în urmă, județul Cluj are parte de o promovare care lasă de dorit.

Piatra lui Lucaci Piatra lui Lucaci

 

În era digitală, pliantele și broșurile rămân metodele preferate ale Consiliului Județean în ademenirea turiștilor. Se pare, totuși, că pandemia Covid a schimbat puțin această mentalitate și la nivelul Consiliului Județean Cluj, care trece la etapa următoare: cumpără camere web cu microfon pentru calculatoare de la birourile instituției.


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

Consiliul Județean urmează să achiziționeze două camera web cu microfon pentru Centrul Național de Informare și Promovare Turistică situat pe strada Memorandumului. Valoarea estimată a contractului este 1.000 de lei, preț fără TVA. 

Potențial turistic promovat online

Potrivit caietului de sarcini, prin achiziționarea de camera web cu microfon pentru calculator tip desktop, se are în vedere „promovarea eficientă și creșterea vizibilității asupra patrimoniului turistic si cultural, eficiență în desfășurarea activității specific și multiplicarea metodelor de prezentare și promovare a informației turistice și derularea unor programe online în vederea promovării potențialului turistic al județului Cluj, precum și participarea la diverse conferinte/întâlniri online pe teme turistice”.


„Având în vedere contextual actual, mediul online a devenit cea mai utilizată sursă de informare. De asemenea, evenimentele desfășurate online au crescut exponential. Astfel, pentru derularea unor programe sau pentru participarea la diverse conferințe/întâlniri/evenimente online pe teme turistice, s-a identificat nevoia de a achiziționa două camera web pentru calculator tip desktop. Ce beneficii anticipăm? Desfășurarea activității în condiții optime, realizarea unei prezentări complexe a patrimoniului turistic, dezvoltarea imaginii destinației și creșterea circulației turistice”, spun reprezentanții Consiliului Județean Cluj.

Printre cerințele tehnice se numără: câmp de vizualizare de peste 90 de grade, focalizare automată, compatibilitate cu sistemul de operare Windows și cu programe de tip Skype, Zoom, microfon încorporat stereo, fixare pe suprafețe plane și pe marginea monitorului, rotație la 360 de grade, trepied.


„Produsele trebuie să aibă o garanție de 2 ani și să vină cu o listă de service-uri care se ocupă de depanarea acestora. În cazul în care valoarea ofertată depășește valoarea estimată prevăzută în buget, oferta va fi declarată inacceptabilă și, ca urmare, respinsă”, transmite instituția.

Județul pierde teren în fața altor destinații

Bogat în atracții turistice, de la păduri verzi, cascade și lacuri, până la castele, munți și zone rurale mirifice, ori chiar evenimente culturale și muzicale de mare anvergură, județul Cluj are toate ingredientele necesare pentru a fi în topul preferințelor. Cu toate acestea, în ciuda mărimii considerabile și a reședinței de județ a cărei veste a trecut peste mări și țări, în anii trecuți, Clujul a ratat podiumul celor mai atractive destinații de vacanță din România.


Este adevărat, județele Constanța și Brașov își împart oaspeții în funcție de sezoanele vară-iarnă, turiștii luând cu asalt stațiunile de la malul Mării Negre, respectiv pârtiile de schi din Carpați. În schimb, Clujul poate fi o alternativă indiferent de anotimp; unde mai pui la socoteală „invazia” de la Electric Castle, Untold sau chiar Jazz in the Park.

Totuși, ceva scârțâie în promovarea obiectivelor turistice clujene. Și nu sunt puține. Salina Turda, Stațiunea Muntele Băișorii, Lacul Beliș-Fântânele, Lacul Tarnița, Cheile Turzii, Cascada „Vălul Miresei”, Castelul Bánffy de la Bonţida, Muzeul Memorial „Octavian Goga” de la Ciucea, Castrul Roman de la Potaissa, Băile Cojocna sau Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului“ din Nicula sunt doar câteva atracții renumite care posedă potențial turistic enorm, însă neexploatat pe deplin.


Atât administrația locală cât și cea județeană au în subordine câte un centru de informare turistică unde se găsesc tot felul de hărți și de pliante cu atracțiile din județ și din municipiu, toate scrise atât în limba română, cât și în limba engleză. Cu toate acestea, printre atracțiile turistice din broșuri își fac loc „obiective” precum Sala Polivalentă și Cluj Arena, ori Stufărișul de la Sic, care nu a fost deloc întreținut în ultimii ani și aduce mai degrabă cu o mlaștină.

Crește numărul turiștilor în Cluj! 

Turismul pare că începe să-și revină în județul Cluj, fiindcă numărul turiștilor a crescut semnificativ la începutul anului. Față de anul trecut, Clujul are de aproape 4 ori mai mulți turiști străini.

În luna februarie 2022, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică au însumat 25968, în județul Cluj. Comparativ cu luna ianuarie 2022, sosirile în structurile de primire turistică au crescut cu 10,6%, iar față de luna februarie 2021 au crescut cu 26,6%.

Din numărul total de sosiri, în luna februarie 2022, sosirile turiștilor români în structurile de primire turistică cu funcțiuni de cazare au reprezentat 87,4%, în timp ce turiștii străini au reprezentat 12,6%.

În perioada 01.01 - 28.02.2022, la nivelul juețului Cluj au fost cazați 49.451 turiști, dintre care 5.683 turiști străini (reprezentând 11,5% din totalul turiștilor). Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2021, numărul turiștilor străini a crescut de 3,6 ori.

CITEȘTE ȘI:

Clujul, promovat cu pliante și broșuri. Consiliul Județean se plimbă pe la târguri de turism, județul pierde teren în fața altor destinații

În secolul vitezei, Consiliul Judeţean Cluj “toacă” 5.000 de euro pe broşuri

Judeţul Cluj s-a promovat la Târgul de Turism al României cu flyere şi broşuri

abonare newsletter