Administrație

Continuă digitalizarea, la Cluj! Abonamentele de transport în comun vor putea fi încărcate și online, cu cardul.

Primăria Cluj-Napoca va implementa o platformă care va permite încărcarea cardurilor de călătorie online, direct cu cardul bancar.

Abonamentele de transport în comun vor putea fi încărcate și online, cu cardul. FOTO: Facebook/ Emil Boc Abonamentele de transport în comun vor putea fi încărcate și online, cu cardul. FOTO: Facebook/ Emil Boc

 

 


Municipalitatea clujeană plătește peste un milion de lei, bani de la Uniunea Europeană, prin PNRR, pentru dezvoltarea și implementarea unei platforme online pentru încarcarea titlurilor de călătorie pe cardurile de transport, utilizând plata cu card bancar. Este vorba de o aplicație accesibilă în browser, dar și pe telefonul mobil.

 


Întrucât doar o mică parte din stațiile de transport în comun sunt dotate cu automate, sistemul va facilita achiziționarea biletelor și abonamentelor online. 

„Sistemul de transport public din Municipiul Cluj-Napoca are peste 485 de stații de transport, din care doar 61 sunt dotate cu automate pentru vânzarea titlurilor de călătorie. Pentru a facilita accesul călătorilor non-stop și de la distanță la achiziționarea titlurilor de transport și consultarea istoricului de achiziții a titlurilor de călătorie, pentru eficientizarea interacțiunii cu publicul și accesul la rapoarte și informații este necesară o soluție de achiziționare și plata on-line a tuturor titlurilor de călătorie din oferta transportatorului public local”, se arată în caietul de sarcini al achiziției.


Sistemul va fi corelat cu proiectul implementat în anul 2015, „Modernizarea și extinderea sistemului de transport public în comun în zona metropolitană Cluj – Etapa I”, în cadrul căreia s-a implementat cardul de transport contactless.

Cardurile de transport vor putea fi încărcate de oriunde și la orice oră

Platforma de achiziționare online a titlurilor de călătorie și utilizarea acestora va asigura, astfel, accesul călătorilor non-stop și de la distanță la achiziționarea și consultarea istoricului de achiziții a titlurilor de călătorie.


„Se dorește ca prin implementarea platformei de încărcare a titlurilor de călătorie (abonamente) să se pună la dispoziția călătorilor (persoane fizice și juridice) o modalitate accesibilă de achiziționare a abonamentelor și biletelor în format electronic. Funcționalitățile de încărcare și achiziționare a titlurilor de călătorie vor fi disponibile online prin accesarea în browser și de pe telefoanele mobile dintr-o aplicație care va putea fi instalată pe telefoane cu sistem android și IOS”, se mai arată în caietul de sarcini.

Cum va funcționa aplicația?

Modalitate de funcționare:


  • călătorii trebuie sa dețină un card de transport nominal sau nenominal valabil;
  • în baza cardului de călătorie (seria) și a adresei de email călătorul va putea să își creeze un cont în cadrul platformei;
  • ulterior creării contului și validării acestuia în sistem, călătorul va avea acces la datele cardului (tipuri de abonamente achiziționate, data de valabilitate și expirare din platforma online și din cea de ticketing);
  • în cont călătorul va putea sa achiziționeze titluri de călătorie abonamente sau bilete (unul sau mai multe), selectarea tipului de titlu de călătorie dorit, data de început a valabilității. După selectarea abonamentelor pentru achiziționare acestea vor fi plătite cu cardul bancar, sistemul confirmând dacă tranzacția a reușit sau nu, inclusiv se va transmite către beneficiar confirmarea pe e-mail. Ulterior achiziției cu succes a titlului /rilor de călătorie, cardul va putea să fie utilizat (validat) la echipamentele de ticketing. 

La ora actuală, achiziționarea titlurilor de călătorie se poate face de la cele 61 de automate situate în stațiile de transport modernizate și de la cele 14 centre de vânzare cu operator uman iar numărul de mijloace de transport și numărul validatoarelor a crescut în urma cererii tot mai ridicate de transport, la peste 450 de mijloace de transport dotate cu peste 1.800 de validatoare. Sunt utilizate peste 250.000 de carduri contactless și se înregistrează zilnic peste 50.000 de validări.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Clujul, campion la digitalizare și în 2022: peste 300 de proceduri, disponibile online

Ultimele Stiri
abonare newsletter