Administrație

Radarele fixe în orașe, readuse în discuție. 80.000 de depășiri ale limitei de viteze, înregistrate în 10 zile, în centrul Timișoarei

Noi presiuni pentru crearea unui cadru legislativ care să permită folosirea datelor înregistrate de radarele municipalităţii. Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, „foc și pară” pe Guvern după moartea a doi tineri.

Radarele fixe, cerute de primarul Timișoarei, după un nou accident mortal. Foto: Municipiul Cluj-Napoca - Facebook Radarele fixe, cerute de primarul Timișoarei, după un nou accident mortal. Foto: Municipiul Cluj-Napoca - Facebook

 

 


Primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz, face noi presiuni la adresa Parlamentului şi Guvernului României să simplifice legislaţia şi să includă drumurile municipale într-un sistem de radare fixe care pot trimite amenzi automat. Solicitarea vine în contextul în care, în urmă cu câteva zile, doi tineri de 19 ani au murit într-un accident produs în centrul Timișoarei, de vină fiind viteza necorespunzătoare.

 


Totodată, edilul a cerut Poliţiei să găsească o soluţie de folosire a datelor înregistrate de aceste radare şi să amendeze şoferii care pun în pericol vieţi. El a arătat că radarul a înregistrat peste 78.000 de depășiri ale vitezei limită, în decurs de 10 zile, în Pasajul Michelangelo - locul accidentului mortal de săptămâna trecută, însă fără nicio urmare.

„Refuz să mai tac și să devin astfel complicele unui stat care ucide prin indolență. Doi tineri de 19 ani au murit într-un accident terifiant la Pasajul Michelangelo. Probabil șoferul a știut că indiferent de viteza cu care merge, nu va fi amendat. 


78.796 de depășiri (!) ale limitei de viteză în ultimele 10 zile, în Pasajul Michelangelo. Asta au înregistrat radarele amplasate de Primărie acolo. Mașina pe care o vedeți în fotografie practic a zburat prin pasaj cu o viteză de 140 km/h, la începutul acestei săptămâni. Nu l-a amendat nimeni pe șofer, nu i-a suspendat nimeni permisul de conducere. Circulă în continuare”, a arătat Dominic Fritz.

„Uneori simt că trăiesc în Absurdistan”

Primarul arată că, deși există poze cu autovehiculele celor care depășesc limita de viteză, aceastea nu sunt bune la nimic. El a arătat că, în încercarea de a pune lucrurile în ordine, primăria a ajuns subiectul unei anchete privind protecția datelor personale. 


„Avem pozele cu numerele de înmatriculare pentru fiecare din cei peste 78 de mii de șoferi care au călcat agresiv pedala de accelerație. Ce facem cu ele? Nimic. Suntem obligați să le ștergem după cel mult 30 zile, pentru că Poliția Rutieră nu le poate folosi. Anul trecut am trimis toate datele la Poliție. Rezultatul? O anchetă a Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, a cărei țintă e tot … Primăria (!). S-au apucat să cerceteze dacă am protejat destul datele personale ale șoferilor care nu respectă legea, dând aceste date poliției”, a mai transmis edilul. 

„Recunosc că uneori simt și eu că trăim în Absurdistan. Un stat care se vrea el însuși slab, cu frică să aplice reguli pentru toți și să-i sancționeze pe cei care pun viața celorlalți în pericol. Cer Poliției să găsească o soluție să folosească datele înregistrate de radare și să amendeze șoferii care pun în pericol vieți. Nu putem ignora la nesfârșit aproape 240.000 de depășiri ale vitezei lună de lună, într-un singur punct în Timișoara. 


Cer urgent Parlamentului și Guvernului să clarifice și să simplifice odată legislația și să includă drumurile municipale într-un sistem de radare fixe care pot trimite amenzi automat. Câți mai trebuie să moară ca să ieșim din aceasta impotență instituțională auto-impusă?”, a adăugat Fritz.

Radare fixe pe străzile Clujului

Primarul Emil Boc pledează de ani buni pentru introducerea unor radare fixe pe străzile municipiului Cluj-Napoca și pentru crearea unui cadru legislativ compatibil, astfel încât șoferii care depășesc viteza să poată fi sancționați de poliție. 

Primarul municipiului Cluj-Napoca a discutat despre introducerea radarelor fixe cu Ministrul de Interne, Lucian Bode, dar acest lucru nu ar fi posibil în acest moment. Boc așteaptă ca legea să fie modificată, iar introducerea radarelor fixe să fie constituțională.

În Cluj-Napoca a funcționat un asemenea radar fix pe Calea Dorobanților, însă rolul acestuia a fost mai degrabă de avertizare, fiind fără forță juridică. 

„Da, a funcționat fără forță juridică. A fost mai degrabă pe post de bau-bau, în baza lui nu putea fi reținut permisul de conducere, în lipsa legislației. Oricum, a funcționat, a diminuat numărul accidentelor”, a recunoscut edilul Emil Boc în cadrul unei intervenții radio. 

Întrebat recent la un post de radio local despre instalarea de radare fixe pe străzile din Cluj-Napoca, primarul Emil Boc a răspuns că nu există cadru legal pentru acest lucru. 

„Întrebați mai sus. Eu tot cer asta, prin Asociația Municipiilor din România, aproape în fiecare an, și în fiecare an ni se promite că se face. Sper ca până la urmă Parlamentul să modifice legea și să ne permită. Noi nu avem plan legal să le amplasăm prin forță juridică. Avem bani, avem radare, avem tot ce trebuie, dar nu avem cadru legal. Eu cred că este o măsură bine venită, eu o susțin, în zone critice”, a declarat Edilul la un post de radio local.

CITEȘTE ȘI:

Emil Boc nu e singur. Primarul din Timișoara cere radare fixe. „Vă e frică să nu vă înjure șoferii?”

abonare newsletter