monitorulcj.ro Menu

Actualitate

Ce se ascunde în spatele demisiei lui Mircea Avram din Consiliul de Administraţie al Aeroportului Cluj

Fostul preşedinte al Consiliului de Administraţie de la Aeroportul Internaţional Cluj, Mircea Avram, se află într-un conflict grav de interese, după ce a ascuns că a fost director la Napoca SA, firma care a construit noua pistă. A fost Avram supus unor presiuni din partea lui Alin Tişe? L-a folosit preşedintele Consiliului Județean pentru ca apoi să îi forțeze demisia? Sunt întrebări legitime, deocamdată fără răspuns!

Mircea Avram şi-a dat demisia vineri din Consiliul de Administratie al Aeroportului Internaţional Avram Iancu Cluj-Napoca fără a motiva de ce pleacă.

Angajat la firma care a executat lucrările care acum sunt contestate de Tişe

Lucrările la noua pistă a aeroportului au fost realizate de firma SC Napoca SA, lucrări care sunt, în prezent, contestate de Tişe.  Potrivit unor surse, Mircea Avram a fost angajat al firmei SC Napoca SA în perioada 2011-2013, lucru confirmat de directorul firmei Ioan Bene, care susţine că Avram i-a fost angajat “prin anul 2013”.

Potrivit unor surse, la Napoca SA există un comitet director care desfăşoară şedinţe operative în care se discută toate proiectele aflate în desfășurare. Având în vedere funcţia de director deţinută de Mircea Avram în cadrul SC Napoca SA cel mai probabil participa la aceste şedinţe operative ale Comitetului Director şi există posibilitatea ca el să fi cunoscut anumite informaţii. De ce a tăcut Avram până acum?

Mai mult, Mircea Avram a ascuns faptul că a fost angajat la Napoca SA chiar în CV-ul oficial de pe site-ul aeroportului unde era preşedinte al Consiliului de Administraţie.

În 2013, Consiliul Judeţean Cluj finaliza lucrările de construire a noii piste de decolare-aterizare de 2100 metri. Lucrările de construire la noua pistă au demarat în luna noiembrie 2011, iar costurile finale s-au ridicat la suma de 166, 4 milioane de lei.

Război pe toate fronturile

În luna septembrie, consilierii judeţeni votau demiterea directorului Aeroportului Internaţional Cluj David Ciceo, instituţia urmând să fie condusă de un consiliu de administraţie numit pe criterii politice. Președinte al Consiliului de Administrație la Aeroportul Internațional Cluj-Napoca a fost numit Mircea Avram, legătura acestuia cu preşedintele Consiliului Judeţean Alin Tişe fiind cunoscută de toată lumea.

De atunci, a pornit un adevărat “război” între conducerea Consiliului Judeţean şi cea a Aeroportului Cluj cu jigniri şi acuzaţii de ambele părţi. Mai mult, angajaţii aeroportului au ieşit în stradă timp de două zile consecutiv şi au protestat faţă de decizia Consiliului Judeţean de a numi un nou consiliu de administraţie la aeroport.

Între timp, Tişe, alături de mai mulţi directori  din Consiliul Judeţean (Mariana Raţiu, Claudiu Salanţă, secretarul judeţului Simona Gaci) a vizitat noua pistă a aeroportului ca apoi să se lanseze într-o serie de acuzaţii că aceasta prezintă degradări “inadmisibile” şi să ameninţe în stânga şi în dreapta cu plângeri penale. Vizita a venit după o şedinţă foarte tensionată în care conducerea CJ şi a aeroportului s-au contrat pe subiectul hotărârilor de CJ referitoare la schimbarea conducerii executive a aeroportului.

“Conducerea Aeroportului este responsabilă pentru recepţia ilegală făcută în trecut cât si pentru neluarea măsurilor care se impuneau încă din perioada de garanţie, pentru remedierea defecţiunilor din prezent. 50 de milioane de euro din bugetul Consiliului Judeţean Cluj pentru lucrări care sunt deja deteriorate încă din perioada de garanţie.  Pentru aceasta vor răspunde civil şi penal cei responsabili. Conducerea Aeroportului va răspunde pentru starea în care se găseşte acum pista alături de constructorul care a efectuat lucrări ilegale”, spunea Tişe.

În replică, directorul Aeroportului Internaţional Cluj David Ciceo spune că problemele de la pistă “sunt minore” şi că vor fi rezolvate în perioada de garanţie.

“Problemele pe care le are pista sunt absolut minore, bineînţeles că toate trebuie rezolvate în perioada de garanţie. Toate zborurile se desfăşoară în deplină siguranţă. Este cea mai bună pistă din România. Obiectivul de investiții «Pistă de decolare-aterizare de 3500m Etapa I și suprafețe de mișcare aferente» la Aeroportul Internațional Cluj-Napoca a fost expertizat tehnic la solicitarea Consiliului Județean Cluj, imediat după terminarea lucrărilor, în anul 2013, expertiză care a atestat conformitatea și calitatea lucrărilor efectuate. Pista de decolare-aterizare a Aeroportului îndeplinește toate condițiile de desfășurarea a activității de trafic aerian în condiții de siguranță și securitate, fiind certificată de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română”, a precizat Ciceo.

Cireaşa de pe tort a venit vineri când preşedintele CA de la Aeroportul Cluj, Mircea Avram, şi-a dat demisia din funcţie.

„Căpușa” Mircea Avram, în conflict de interese tocmai cu Aeroportul

Monitorul de Cluj a scris despre faptul că președintele (acum, fostul preşedinte) Consiliului de Administrație al Aeoportului Internațional Cluj-Napoca, Mircea Avram, este abonat la banii instituției. Pentru publicitate prin pseudo-ziarul online pe care nu îl citește nimeni, Mircea Avram a primit în anul 2016 suma de 9.000 de lei+TVA. La acea dată, Avram era deja președinte al CA al Aeroportului, ceea ce îl pune în conflict de interese tocmai cu instituția ale cărei interese se jură astăzi că le apără. Vă reamintim că, același Mircea Avram, și-a ”tras” sediu pentru site la Cluj Arena, subordonată tot Consiliului Județean, pentru care plătește lunar 250 de lei.

Cine este Mircea Avram

Mircea Avram provine din vechiul PDL și a fost promovat director la Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public și Privat (RAADPP) Cluj de Alin Tișe, fost și actual președintele al Consiliului Județean Cluj. Legătura dintre ei este cunoscută de toată lumea.

Avram a intrat în atenția publicului odată cu neregulile descoperite de presă și de comisiile de audit la RADPP, un adevărat rai pentru angajați, majoritatea trepăduși incompetenți de la PDL.

După alegerile din 2012 Avram a fost acuzat de organizarea unor licitaţii „ciudate” şi a plecat pe ușa din dos. Să nu rămână pe “drumuri”, la câte servicii a facut pentru PDL, Alin Tişe l-a pus în CA-ul RAADP.

Acelaşi Avram a fost repus în funcţie în anul 2014, la şefia celei mai bănoase regii subordonate Consiliului Judetean Cluj, căci RAADPP gestiona toţi banii destinaţi întreţinerii drumurilor judeţene.

În această calitate, Mircea Avram a comis o altă „ispravă”, a reluat lucrările la drumul Răchițele – Ic Ponor  (Răchițele – comuna natală a primarului Emil Boc). A fost ciudată insistența de a relua lucările la drumul unde procurorii DNA începuseră o anchetă după ce firma MBS Group, a lui Gabriel Silagyi, consilier local PDL din Turda, apropiat al Elenei Udrea, al cărui nume apare și în dosarul Uioreanu, a realizat lucrări de mântuială, care puneau în pericol proiectul cu finanțare europeană și siguranța circulației. Potrivit presei locale, lucrările demarate cu heirupul de RAADPP doar pentru a da în circulație drumul cât mai repede ar fi periclitat efectuarea unor expertize tehnice necesare în dosarul penal.

În ataşament puteţi consulta CV-ul lui Mircea Avram aşa cum apare postat pe site-ul aeroportului clujean.

Fisiere: