Actualitate

Inspecţii neanunţate la şcolile din mediul rural din judeţul Cluj: patru profesori şi un director de şcoală au renunţat la posturi

<p><strong><span style="font-size: small;"><br /> Inspectoratul Şoclar Judeţean Cluj a desfăşurat în perioada 10-26 octombrie mai multe controale inopinate la clasele a VIII-a pentru a vedea realitatea şi calitatea învăţământului din mediul rural. În plus, controalele au venit şi ca urmare a rezultatelor dezastroase obţinute de elevii din mediul rural la examenele naţionale.</span></strong></p>



Potrivit şefului ISJ Cluj, Valentin Cuibus, mai mulţi profesori, dar şi un director şi-au dat demisia în urma acestor controale neanunţate. „Au fost vizate unităţi de învăţământ la care rezultatele la testele naţionale au fost mai slabe. Toate au fost controale inopinate, nu am anunţat nimic, ideea nu era să sancţionăm pe cineva, am avut profesori, nu titulari, ci suplinitori, care au renunţat la post, doi la română, doi la matematică. În momentul în care au văzut că lucrurile intră sub o strictă supraveghere au renunţat. Plus un director am avut care şi-a dat demisia, la fel din mediul rural”, a precizat Cuibus.


Profesorii controlaţi au fost cei de limba română şi de matematică. Astfel, au fost inspectate 38  de şcoli la limba română, 41 de cadre didactice, la care au participat 17 profesori metodişti şi inspectori de limba română.


„Printre aspectele pozitive semnalăm: majoritatea profesorilor inspectaţi au o bună pregătire metodică, un discurs accesibil în concordanţă cu vârsta copiilor, realizarea de consultaţii săptămânale, organizarea unor activităţi suplimentare centrate pe comunicare, atenţia acordată unei exprimări îngrijite şi corecte, dotarea bună a şcolilor. Am găsit şi unele aspecte negative, dintre care merită menţionate: prea multe lecţii bazate pe activitate frontală, lipsa metodelor alternative, teme de casă verificate cantitativ, nu calitativ, numărul mic de elevi participanţi la consultaţii săptămânale, vocabularul sărac al elevilor, denotă lipsa comunicării, cunoştinţe lacunare de gramatică şi mari greşeli de scriere, lipsa testelor iniţiale în unele şcoli sau necorectarea lor, lipsa auxiliarilor curiculare”, a mai adăugat Cuibus.

 

abonare newsletter