Actualitate

monitorulcj.ro – O echipă cu experiență, pentru cititori curioși. „Rețeta” unui ziar de succes.

O echipă de jurnaliști cu experiență scrie zilnic despre cele mai importante evenimente care le influențează viața locuitorilor din Cluj și din județele învecinate.

De 25 de ani, UN SFERT DE VEAC, monitorulcj.ro se axează pe teme de actualitate, administrație, economie și probleme sociale. De 25 de ani, UN SFERT DE VEAC, monitorulcj.ro se axează pe teme de actualitate, administrație, economie și probleme sociale.

 

monitorulcj.ro este cel mai important cotidian local din Cluj.
De 25 de ani, UN SFERT DE VEAC, monitorulcj.ro se axează pe teme de actualitate, administrație, economie și probleme sociale.

Cotidianul – al cărui titlu inițial a fost Monitorul de Cluj. Ziarul care stă de vorbă cu oamenii! – este tipărit neîntrerupt din 26 iunie 1998 și este primul ziar din județul Cluj care a avut un site de internet (astăzi https://www.monitorulcj.ro/) din toamna aceluiași an.

Portalul de știri monitorulcj.ro și cotidianul tipărit sunt editate din 2010 de SC Monitorul de Cluj SRL, o firmă cu acționariat din Cluj, și sunt realizate de o echipă de jurnaliști cu experiență, majoritatea absolvenți ai Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC), dar și Drept și Istorie-Filosofie, din Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca.


Citește și:
monitorulcj.ro împlinește 25 de ani. De un sfert de veac, CITITORII SUNT PERSONAJELE ȘTIRILOR în „Ziarul care stă de vorbă cu oamenii!”


„Sunt convins că cea mai bună echipă de jurnaliști din Cluj, cu susținerea colegilor de la departamentul de publicitate, vor continua să le aducă clujenilor știri bine scrise și analize pertinente. monitorulcj.ro este un ziar serios și dinamic, care se adresează unui public pretențios, care are nevoie de informații exacte și la timp, 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Cititorii apreciază conținutul editorial complex și diversitatea temelor abordate. Aceasta este promisiunea pe care redacția monitorulcj.ro a făcut-o și și-o menține: ne vom informa prompt și corect cititorii, punând interesul public pe primul loc!”, spune Paul Niculescu, directorul editorial al publicațiilor grupului Monitorul.

25 de ani de presă, în câteva rânduri

Primul număr al cotidianului Monitorul de Cluj a apărut în 26 iunie 1998, într-un tiraj record (20.000 de exemplare) distribuit gratuit clujenilor cu ocazia unui eveniment organizat tot în premieră: primul meci de fotbal (România-Tunisia) vizionat live pe un ecran uriaș într-o piață din centrul orașului.


Lansarea publicației din rețeaua Monitorul a revoluționat presa locală, prin formatul mare (broadsheet, aproximativ de două ori mai mare decât ziarul actual) și tiparul policrom, precum și prin subiectele de interes local abordate și tonul critic și, nu de rare ori, incisiv.

Sloganul „Ziarul care stă de vorbă cu oamenii!” a fost transpus de la bun început în pagini dedicate cartierelor - Monitorul Cartierelor, care astăzi continuă sub forma secțiunii de pe site - sau ediții speciale pentru zone până atunci ignorate ale județului (Monitorul de Arieș, care apare și astăzi, sau Monitorul de Someș).


Ulterior, un sistem de suplimente tematice a reușit să ne apropie și mai mult de cititori: Monitorul TV, Doctor Monitor (devenit ulterior Medici & Farmaciști), Monitorul Verde, respectiv Banii, Casa și Mașina, un supliment economic cu foarte mare priză la oamenii de afaceri.

Datorită dorinței de a ne apropia cât mai mult de public, de cititorii noștri pentru care ne facem zi de zi meseria, ziarul a reușit să își îndeplinească promisiunea făcută prin prima zi: „Ziarul care stă de vorbă cu oamenii”.


În 2007, ziarul și-a schimbat sigla, făcând totodată și trecerea spre modernizare. Numelui deja cunoscut „monitorul” i-am adăugat atributul geolocației „CJ” și am „adoptat” o extensie online (.ro), devenind astfel monitorulcj.roAcelași (re)nume într-o formă modernă, în ton cu tendințele vremii. Tot atunci, cotidianul a devenit „Ziarul de încredere al clujenilor”. 

Seriozitatea, munca susținută, respectarea regulilor jurnalistice, chiar și greșelile (întotdeauna corectate și reparate, căci, nu-i așa, numai cine nu muncește, nu greșește) ne-au adus reputația de cel mai cunoscut ziar din Cluj, cu o notorietate de 94% (sondaj IRES, noiembrie 2017)și performanțele de trafic, măsurat profesionist de BRAT/SATI și afișat transparent pe site.


 

CITEȘTE ȘI:

monitorulcj.ro împlinește 25 de ani. De un sfert de veac, CITITORII SUNT PERSONAJELE ȘTIRILOR în „Ziarul care stă de vorbă cu oamenii!”

Expoziţie inedită la aniversarea de 20 de ani a ziarului Monitorul de Cluj: 20 DE ANI DE ISTORIE A CLUJULUI, scrisă pe paginile Monitorului!

DE 20 DE ANI, JURNALISM DE CALITATE. Monitorul de Cluj, cel mai cunoscut ziar local

abonare newsletter