Timp Liber

La ce s-a uitat Hubble de ziua ta? Trebuie doar să introduci ziua și luna pentru a afla.

Conform NASA, Hubble explorează universul 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Asta înseamnă că a observat o minune cosmică fascinantă în fiecare zi a anului, inclusiv de ziua ta de naștere.

„Oasele” unei mâini cosmice fantomatice dintr-o nebuloasă de vânt pulsar/ Foto: NASA - National Aeronautics and Space Administration - Facebook „Oasele” unei mâini cosmice fantomatice dintr-o nebuloasă de vânt pulsar/ Foto: NASA - National Aeronautics and Space Administration - Facebook

La ce s-a uitat Hubble de ziua ta? Trebuie doar să introduci ziua și luna pentru a afla. Telescopul explorează universul 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână. Acest lucru înseamnă că a observat o minune cosmică fascinantă în fiecare zi a anului – chiar și în ziua ta de naștere, scrie presshub.ro

„La ce s-a uitat Hubble de ziua ta? Introdu luna și data de mai jos pentru a afla! Apoi, împărtășește rezultatele cu prietenii tăi pe rețelele de socializare folosind #Hubble” este mesajul NASA Science

Accesați Hubble Birthday (nasa.gov, introduceți datele și o să aflați răspunsul.

Dezvoltat în cadrul unui parteneriat între programul spațial al Statelor Unite și Agenția Spațială Europeană, Hubble orbitează la 525 km (326 mile) deasupra suprafeței Pământului.

Hubble se află în spațiu de 30 de ani

Telescopul a fost lansat în 1990 și de atunci a făcut o serie de descoperiri importante în spațiu. De asemenea, a trimis pe Pământ și o serie de fotografii uluitoare din spațiul cosmic.

NASA a început să lucreze la un album în care va publica 30 dintre cele mai impresionante imagini surprinse de Hubble în 30 de ani de activitate. Vorbim despre imagini cu tot felul de obiecte spațiale: de la planete precum Jupiter sau Saturn, până la nebuloase, galaxii, stele și multe altele.

NASA a anunțat că, pe parcursul acestui an, va continua să sărbătorească telescopul prin noi evenimente, dar și imagini, videoclipuri, documentare și funcționalități interactive de care să ne bucurăm cu toții.