De la începutul anului și până acum, partidele politice din România au cheltuit 190 de milioane de lei, din care, 98,2 de milioane au fost pentru publicitate politică.
Partidele politice au investit milioane de lei în publicitatea politică online în contextul alegerilor prezidențiale. Noile reglementări UE privind publicitatea politică în social media ar putea avea efecte negative în privința transparenței finanțarii.
Reducerea subvenției pentru partide s-a efectuat prin rectificarea bugetară din 1 octombrie 2025, iar tăierea este de la 284 de milioane de lei la 232 de milioane de lei.
Organizația Expert Forum cere public măsuri pentru a reconstrui încrederea în integritatea şi echitatea finanţării politice. „După criza generată de anul electoral 2024 este vital să tranşăm chestiunea integrităţii banilor în politică şi să întărim capacitatea de a investiga neregulile”, transmite ONG-ul în scrisoarea deschisă adresată premierului, partidelor politice și AEP.
Coaliția nu a vrut să taie banii pentru partide, deși premierul Bolojan a spus că o reducere de 10% „nu ar fi o catastrofă”, spune ministrul de Finanțe, Alexandru Nazare.
În decurs de opt luni, partidele politice au încasat subvenții în valoare de 173 de milioane de lei. PSD a luat cei mai mulți bani: 57 de milioane de lei.
Comisia Electorală Centrală a decis vineri, 26 septembrie, excluderea partidelor Moldova Mare și Partidul Republican Inima Moldovei, de pe listele electorale.
Sondajele din Republica Moldova prezintă rezultate complet contradictorii înaintea alegerilor de duminică: unele arată un avantaj puternic al formațiunii PAS, susținute de Maia Sandu, iar altele consemnează egalitate sau chiar un ușor avantaj al așa-numitului Bloc Patriotic, în realitate alianța socialiștilor și comuniștilor.