Social

Reacție după moartea elevei din Geaca, Cluj: mai multe organizații cer cursuri de prim-ajutor și cabinete medicale în școli

Mai multe organizații din România cer Ministerului Educației să înființeze și doteze cabinete medicale școlare și să introducă cursuri de prim-ajutor în programa școlară, până la 1 septembrie 2023.

Cursurilor de prim ajutor în școli / Foto: Declic Cursurilor de prim ajutor în școli / Foto: Declic

 

 


Societatea Academică din România, Coaliţia pentru Educaţie, asociaţii de elevi, Uniunea Studenţilor din România şi studenţii medicinişti au solicitat, miercuri, Ministerului Educaţiei să înfiinţeze cabinete medicale şcolare şi să organizeze cursuri de prim-ajutor.

 


Solicitarea vine în contextul în care o elevă din judeţul Cluj a murit după ce s-a înecat cu un jeleu în timpul orelor de curs.

„Cabinetele medicale şcolare şi cursurile de prim ajutor adaptate în funcţie de vârstă sunt instrumente vitale pentru protejarea şi promovarea sănătăţii copiilor şi adolescenţilor. Acestea joacă un rol important în prevenirea accidentelor şi a bolilor, precum şi în gestionarea situaţiilor de urgenţă. Cabinetele medicale şcolare sunt esenţiale în dezvoltarea şi întreţinerea unui mediu sănătos şi sigur în şcoli, iar importanţa lor nu poate fi subestimată”, se arată într-o scrisoare deschisă transmisă de aceste organizaţii.


Dotări eficiente a cabinetelor medicale școlare

Potrivit sursei citate, este esenţial să se adopte următoarele măsuri: introducerea cursurilor de prim ajutor adaptate vârstei în programa şcolară de către Ministerul Educaţiei până la data de 1 septembrie 2023, asigurarea dotării eficiente a cabinetelor medicale şcolare, asigurarea până la data de 1 septembrie 2023 a infrastructurii necesare cabinetelor medicale şcolare, prioritizarea accesului la servicii de sănătate a elevilor, dezvoltarea şi implementarea unor programe de formare continuă pentru personalul medical şcolar, promovarea implicării comunităţii şi a părinţilor în sănătatea şcolară.

„Cerem Ministerului Educaţiei să renunţe la condiţionarea numerică a elevilor dintr-o unitate de învăţământ pentru înfiinţarea unui cabinet medical şcolar din forma actuală a noii legi care prevede necesitatea existenţei a minimum 300 de elevi pentru înfiinţarea acestuia şi prioritizarea formării, susţinerii şi alocării de fonduri către domeniul medicinei şcolare şi a specialiştilor. Prin implementarea acestor măsuri, se poate crea un mediu şcolar care să promoveze sănătatea şi siguranţa elevilor, asigurând astfel succesul lor academic şi dezvoltarea lor personală pe termen lung”, afirmă semnatarii scrisorii.


România are cel mai redus număr de persoane care cunosc manevre de prim ajutor

Conform datelor proiectului „România în siguranţă”, ţara noastră este pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte numărul de persoane care cunosc manevre de prim ajutor.

În 2021 erau în total 2.031 de cabinete medicale şcolare. Dintre acestea, 2.009 se aflau în mediul urban, iar 22 în mediul rural.


Scrisoarea are ca iniţiator Asociaţia Societatea Academică din România (SAR) şi este semnată de Federaţia Coaliţia pentru Educaţie, Asociaţia Elevilor din Constanţa, Asociaţia Vâlceană a Elevilor, Asociaţia Elevilor din Maramureş, Asociaţia Elevilor din Timiş, Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov, Asociaţia Elevilor din Bacău, Uniunea Studenţilor din România, Asociaţia Studenţilor Romi din Bucureşti „Terni Godi”, Societatea Studenţilor în Medicină Bucureşti, Federaţia Asociaţiilor Studenţilor în Medicină din România.

Și comunitatea Declic a pornit o petiție pentru introducerea cursurilor de prim ajutor în școli, la începutul lunii mai.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Petiție pentru introducerea cursurilor de prim ajutor în școli, după moartea elevei înecate cu un jeleu în Cluj

A murit eleva de 14 ani care s-a înecat cu un jeleu. Era internată la ATI la Spitalul de Copii Cluj

abonare newsletter