Național

Restricții și taxe pentru mașinile poluante, în Cluj-Napoca. Proiectul merge spre promulgare

În Cluj-Napoca, dar și alte municipii din țară, vor fi impuse zone cu restricții și taxe pentru mașinile poluante. Legea urmează să fie aplicată după promulgare și va încuraja transportul alternativ.

Zone cu nivel scăzut de emisii, în Cluj. Autovehiculele poluante, taxate suplimentar/Foto: Emil Boc Facebook.com Zone cu nivel scăzut de emisii, în Cluj. Autovehiculele poluante, taxate suplimentar/Foto: Emil Boc Facebook.com

 

 


O inițiativă legislativă adoptată de deputați prevede aplicarea restricțiilor și a unor taxe suplimentare în orașe pentru mașinile poluante. 

Legea ar putea fi aplicată în Cluj-Napoca, București, dar și alte orașe, precum Brașov, Timișoara, Constanța, Bacău, Baia Mare, Brăila, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești.


Proiectul urmărește să îmbunătățească condițiile de mobilitate, să reducă emisiile de gaze cu efect de seră generate de transporturi și să crească siguranța rutieră, se arată în expunerea de motive a inițiativei legislative adoptate de Camera Deputaților și care urmează să fie promulgat de președintele Klaus Iohannis. 

Zone cu nivel scăzut de emisii Cluj

Pentru creșterea calității aerului și reducerea factorilor poluatori, în orașe precum Cluj-Napoca, București, dar și alte municipii din țară vor fi instituite zone cu nivel scăzut de emisii (ZNSE). 


Aceste spații vor fi marcate corespunzător, cu indicatoare ce vor permite accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele condiții:

a) respectă standardele de emisii ale zonei;


b) achită tariful aferent zonei, dacă este cazul;

c) sunt exceptate sau beneficiază de reducere de până la 100% de la plata taxei.


Zonele cu nivel scăzut de emisii vor fi realizate în termen de doi ani de la intrarea în vigoare a legii. Mai exact, noua strategie privind mobilitatea urbană va deveni obligatorie pentru toate municipiile din România începând cu 1 ianuarie 2026.

Municipiul Cluj-Napoca intenționează să introducă transportul public nepoluant în toată zona metropolitană până în anul 2028. De altfel, potrivit proiectului citat, orașele vor fi obligate să instituie de asemenea și benzi dedicate pentru transportul public în comun, măsură ce funționează în municipiul Cluj-Napoca deja de câțiva ani atât în zona cartierelor, dar și în centrul municipiului. 

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Calea Florești are bandă dedicată pentru autobuze

21 de numere de înmatriculare verzi, emise deja la Cluj! Sunt destinate exclusiv mașinilor cu emisii zero CO2

abonare newsletter