Monitorul Cartierelor

Câți bani mai „înghite” Podul Porțelanului până la finalizare? Autorizația de construire a fost emisă

Saga Podului Porțelanului, o lucrare eșuată a adminsitrației locale, continuă. A fost emisă autorizația de construcție cu schimbarea soluției tehnice, recent fiind relansată licitația pentru pod.

Autorizația de construire pentru modificările la Podul Porțelanului a fost emisă

 

 


Primăria Cluj-Napoca a emis autorizația de construire pentru Podul Porțelanului, cu modificarea amplasamentului acestuia și a soluției tehnice ce urmează să fie executată.

 


„Modificare de tema la proiect autorizat cu a.c. Nr.920/25.06.2018 pentru obiectivul «Pod peste raul Somesul Mic situat pe strada portelanului din municipiul Cluj-Napoca (podul portelanului)» reabilitare pod existent si construire pod nou peste raul Somesul Mic, relocare utilitati. Modificari propuse: modificarea amplasamentului noului pod si schimbarea solutiei tehnice de executie a acestuia, in concordanta cu prevederile HCL nr.713/05.11.2021 pentru aprobarea modificarii Documentatiei si actualizarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin Hotararea 524/2020 pentru obiectivul de investitii”, se arată în documentul citat.

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

 

Proiectul pentru autorizarea lucrării a fost elaborat de SC Costin și Vlad Birou de proiectare SRL.


Construirea podului Porțelanului a ajuns să coste 13,7 milioane de lei, de la 5,7 milioane de lei fără TVA, cât costa în 2017. 2,2 milioane de lei sunt cheltuieli neeligibile pe care le suportă Primăria Cluj-Napoca, restul sumei urmând să fie atrasă prin programul Anghel Saligny.

În urmă cu câteva zile, primarul Emil Boc a anunțat că a fost lansată licitația de execuție pentru Podul Porțelanului din Cluj-Napoca. După ce va fi desemnat câștigătorul, urmează o perioadă de execuție a lucrărilor de 7 luni.


„Se scoate la licitație și se depun în luna februarie, până în data de 25, oferte. E o veste nouă. Termenul de execuție de la finalizarea licitației este de 7 luni. După ce a fost câștigată licitația lucrărilor rămase de executat, 7 luni de zile, dați drumul la ceas”, a spus Emil Boc într-o intervenție la o emisiune radio.

Ce soluție tehnică a fost găsită?

 Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grinda cu zabrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri, potrivit CVBP Infrastructură. De asemenea, infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat cu stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii și încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul pilotilor metalici de indesare în stratul de argilă, la cca. 2 m deasupra stratului de sare interceptat.

Podul Porţelanului are o lungime totală de 62 de metri, iar lăţimea totală a părţii carosabile este de 7,8 metri. Investiția presupune realizarea unui pod nou în amonte cu amenajrea a două benzi de circulaţie, reabilitarea podului existent, dar și recalibrarea albiei în zona podurilor.

Autoritățile locale precizau încă de acum doi ani că podul va avea două benzi de circulaţie, piste pentru biciclete, spaţiu pietonal, va fi suprailuminat și că „va asigura o fluenţă mult mai bună a traficului din întreaga zonă”, conform viceprimarul Dan Tarcea.

CITEȘTE ȘI:

S-a lansat licitația pentru Podul Porțelanului din Cluj-Napoca! Durata de execuție a lucrărilor, de 7 luni

Ultimele Stiri
abonare newsletter