Educație

STUDIU. Pandemia la sat: părinții din mediile defavorizate nu au reușit să asigure necesitățile familiei

Cercetarea World Vision România a urmărit să realizeze „o radiografie a bunăstării copilului din mediul rural în perioada pandemiei de COVID-19, urmărind trei aspecte esențiale: bunăstarea materială, cea emoțională și accesul la educație.”

STUDIU. Pandemia la sat: părinții din mediile defavorizate nu au reușit să asigure necesitățile familiei STUDIU. Pandemia la sat: părinții din mediile defavorizate nu au reușit să asigure necesitățile familiei

 

 


Studiul a colectat informații din șase județe și a inclus un chestionar adresat părinților copiilor care participă la proiectele World Vision și interviuri cu autorități școlare și locale.

Astfel, cercetarea a demonstrat că la niciunul dintre cele trei mari capitole urmărite copiii din mediul rural nu stau bine, iar pe măsură ce gradul de vulnerabilitate al unei familii crește, nivelul de bunăstare emoțională și educațională a copilului scade considerabil.


Trei din cinci părinți nu au lucrat pe timpul stării de urgență

Doi din cinci părinți din mediile defavorizate de la sate nu au reușit să asigure elementele și produsele de bază, în timp ce aproape jumătate dintre elevi nu au făcut școală online și trei din cinci părinți nu au lucrat în perioada pandemiei. Studiul mai arată că, în ciuda măsurilor de izolare și a nevoii copiilor de suport socio-emoțional, unu din trei părinți spun că nu au petrecut mai mult timp cu copiii lor în acea perioadă.

Din totalul de 60% de părinți din mediile defavorizate care nu au mai lucrat, 40,5% au fost asistați social, 11% au fost în șomaj tehnic, 6,6% nu au mai lucrat cu ziua, iar 1,3% și-au pierdut locul de muncă.


Situația nu a fost mai bună nici în județul Cluj

În ceea ce privește alimentația, 37% dintre părinți nu au reușit să cumpere produsele necesare sau le-au achiziționat doar parțial. În comunitățile vulnerabile din județul Cluj, peste jumătate dintre părinți nu au reușit să asigure alimentele sau le-au asigurat parțial.

Copiii au resimțit neglijența părinților

Aproape o cincime din părinții chestionați în cadrul studiului au declarat că își îmbrățișează copiii necondiționat doar câteodată sau chiar deloc. 31, 4% nu au petrecut aproape deloc mai mult timp cu copiii lor în acea perioadă, dar cu toate acestea, 81% dintre respondenți consideră că au gestionat pozitiv tensiunea indusă de pandemie.


Copiii de la sate nu au participat la școala online

Aproximativ 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la orele online. Acest lucru se datorează și faptului că, în acel mediu, doar 64% dintre profesori au organizat cursurile în mediul virtual. Restul au trimis exerciții telefonic ori teme printate copiilor, deoarece aceștia nu dispun de mijloace de conectare online.

Mai mult de jumătate dintre părinți, au declarat că nu au câte un dispozitiv digital pentru fiecare elev din familie, iar alții au afirmat că nu dețin nici un dispozitiv care să-i permită copilului educația de acasă.


Școlile din mediul rural nu pot ține pasul cu era digitală

În mediile rurale din cadrul cercetării s-a descoperit că una din patru școli nu are conexiune la internet, iar nouă din zece școli nu dispun de aparatură digitală pentru educația online. Aproape 90% dintre directorii școlilor din mediul rural susțin că educația online nu trebuie extinsă.

60% dintre aceștia consideră că procesul educațional va fi atât de afectat de pandemie, încât va fi necesar ca materia să fie reluată. Alți 16% sunt de părere că starea emoțională a copiilor va fi afectate de aceste demersuri, iar 13% susțin că riscul de analfabetism va crește ca urmare a pandemiei de COVID-19.

Citește și:

Noul an școlar bate la ușă. Tabletele promise elevilor întârzie să apară

 

Redeschiderea școlilor ar aduce un al doilea val de COVID-19! Ce spun cercetătorii?

 

 

 

Ultimele Stiri
abonare newsletter