Economie

Generația Y călătorește mai mult, nu vrea mașină și își cumpără haine și telefoane

Un studiu recent al unei companii locale de cercetare de piață arată că tinerii nu mai dau doi bani pe mașini și preferă să-și cheltuiască economiile pe telefoane, haine și călătorii.

De „vină” este ruperea legăturii emoționale pe care tinerii o aveau cu mașina, aceasta fiind acum văzută ca un mijloc de transport și mai puțin ca un simbol al statutului social. Astfel, ca urmare a reorganizării valorilor în societate, a scăzut și interesul pentru deținerea unui automobil. 
Mai mult, la această tendință contribuie din plin și conștiința impactului ecologic pe care motoarele cu ardere internă îl au pe termen lung asupra mediului, tot mai populară în rândul tineretului. Cum autoturismele electrice sunt încă scumpe și tinerii nu-și permit să le achiziționeze, cei mai mulți membri ai „generației milenialilor” preferă să nu dețină un automobil și își investesc economiile în călătorii și telefoane inteligente.
Totuși, industria auto nu trebuie să se îngrijoreze prea tare, pentru ca vânzările de autoturisme sunt încă mari, iar cererea pentru cele electrice este în creștere. În 2014, în Uniunea Europeană au fost înmatriculate peste 75.000 de automobile electrice, creșterea fiind ce peste 35%. Printre țările cu cea mai mare creștere, alături de Marea Britanie, Franța și Germania, se numără și România. Asta în ciuda faptului că prețul mediu al unei mașini în țările menționate a crescut în medie cu 20-25%.

Ultimele Stiri
abonare newsletter