Economie

Pasagerul 1.000.000 „a aterizat” pe Aeroportul Cluj. Este un tânăr antreprenor în tehnologie din Israel

Pasagerul cu numărul 1.000.000 de pe Aeroportul Internaţional Cluj este un tânăr din Israel, antreprenor în tehnologie.

Pasagerul cu numărul 1.000.000 de pe Aeroportul Internaţional Cluj este Meron Gribetz, un tânăr din Israel, antreprenor în tehnologie. Foto: Monitorul de Cluj Pasagerul cu numărul 1.000.000 de pe Aeroportul Internaţional Cluj este Meron Gribetz, un tânăr din Israel, antreprenor în tehnologie. Foto: Monitorul de Cluj

 

 


Aeroportul Internaţional Cluj a sărbătorit astăzi, pentru a 11-a oară în istoria sa, pasagerul cu numărul 1.000.000 înregistrat în anul 2022, cu trei luni mai devreme comparativ cu anul 2021. 

 


Pasagerul cu numărul 1.000.000 a fost transportat de către operatorul aerian LOT Polish Airlines pe zborul de la Varşovia la Cluj-Napoca. 

Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News

Norocosul pasager este Meron Gribetz, participant la Techsylvania, care se desfăşoară zilele acestea la Cluj-Napoca. Tânărul se află pentru prima dată la Cluj-Napoca. Acesta a coborât din avion cu cățelul său Pete.


„Sunt onorat să fiu aici, să fiu pasagerul 1 milion care vine la Cluj-Napoca, este o onoare deosebită, vă mulțumesc pentru ospitalitate. Mâine voi vorbi la conferința Techsylvania, de abia aștept acest eveniment. Până în acest moment sunt entuziasmat. Mulțumesc. Vin din Israel, dar locuiesc în San Francisco”, a spus Gribetz, care a primit drept cadou bilete de avion și flori.

Meron Gribetz a fondat o companie de tehnologie în Silicon Valley care producea produse de realitate augmentată. 


Pasagerul cu numărul 1.000.000 de pe Aeroportul Internaţional Cluj este Meron Gribetz, un tânăr din Israel, antreprenor în tehnologie. Foto: Monitorul de Cluj

Meron Gribetz este un antreprenor israelian în tehnologie, vorbitor TED 2016 și beneficiar al Forbes 30 sub 30 de ani. A fost fondatorul și CEO-ul Meta, o companie de tehnologie din Silicon Valley care producea produse de realitate augmentată. În prezent, este CEO-ul și fondatorul Inner Cosmos, creatorii unei pastile digitale concepute pentru a reechilibra rețelele creierului.

Meron Gribetz este un antreprenor israelian în tehnologie și se află pentru prima oară la Cluj-Napoca. FOTO: Monitorul de Cluj

David Ciceo, directorul Aeroportului Internaţional „Avram Iancu” Cluj, a declarat, cu această ocazie, că „este o aniversare importantă”.


„Avem un milion de pasageri în iunie cu trei luni mai devreme decât anul trecut. Acest prag semnificativ este o performanţă care confirmă premisele pozitive în ceea ce priveşte recuperarea traficului de pasageri existent înainte de pandemia Covid. Suntem încrezători că până la finalul anului vom depăşi din nou pragul de 2 milioane de pasageri înregistraţi pe aeroport. Apreciem efortul companiilor aeriene, a pasagerilor, a clujenilor, anul viitor ne propunem să depășim 3 milioane de pasageri (…) Compania LOT a îmbogățit foarte mult conectivitatea aeroporutlui Cluj, este un mare avantaj pentru municipiul CLuj, pentru județul Cluj, dar și pentru Transilvania. LOT-ul ne-a ajutat să fim al doilea aeroport din România din punct de vedere al conectivității. Vom continua discuțiile cu ei pentru a crește numărul de frecvențe de anul viitor", a spus Ciceo.

Ciceo a mai spus că sunt întârzieri pe aeroportul clujean, dar și anulări. Totodată, directorul Aeroportului Cluj este încrezător că în 10 ani, aeroportul va avea un trafic de 7 milioane de pasageri.

„Din păcate, sunt forte multe întârzieri pe aeroport, foarte multe anulări. Și noi, Aeroportul Cluj suntem foarte afectați, avem 4-5 zboruri întârziate, am avut aproape zilnic zboruri anulate. Noi stăm bine cu personalul, dar se transmit aceste întârzieri de la aeroporturi mai mari. Este o problemă mare în Europa legat de personal, la unele aeroporturi mai mari, la companiile aeriene, la companiile de handling, sunt întârzieri și din cauza traficului aerian și sunt probleme și datorită întârzierii livrării de aeronave către companiile aeriene. Orice aeronavă care rămâne defectă pune o presiune și mai mare, îi sfătuim pe pasageri să se informeze din timp la compania aeriană și mai ales pentru zborurile turistice să țină legătura cu tour operatorul, compania aeriană, să reconfirme ora și data zborului cu o zi înainte. Noi nu avem lipsă de personal, dar există probleme în Europa, există anumite probleme la orele de vârf în Aeroportul Cluj când se suprapun zborurile, dar gestionăm aceste întârzieri și ne pregătim pentru anii viitori. Ne așteptăm ca în 10 ani să avem 7 milioane de pasageri, așadar personalul pentru Aeroportul Cluj pentru anii următori este o prioritate”, a mai spus Ciceo.

Krzysztof Moczulski, director de comunicare LOT Polish Airlines, a declarat, marți, cu ocazia aniversării pasagerului 1.000.000, că județul Cluj este foarte important pentru compania aeriană.

„Sunt fericit să mă aflu astăzi aici după 2 ani și jumătate de absență cu pandemia. Prima dată am venit la Cluj în 2016 și de atunci Clujul a devenit unul din cele mai importante puncte ale noastre de pe hartă. Ne-am dorit să avem cât mai multe conexiuni prin Varșovia. Chiar și astăzi am avut mulți pasageri care veneau din SUA sau din alte părți ale Europei, chiar sărbătoritul nostru vine de la Londra. Creșterea și extinderea noastră a fost impresionantă încă dinainte de pandemie și sperăm că ea va continua și de acum înainte”, a spus  Moczulski.

Evenimentul marcat a adus în prim plan zborurile spre capitala Poloniei, Varșovia, care fac posibilă conexiunea cu unul din cele mai importante hub-uri europene, oferind acces facil spre destinații din Europa, America de Nord sau Asia, pentru toate tipurile de trafic. Compania aeriană LOT Polish Airlines este una dintre cele mai vechi 12 companii aeriene din lume, desfășurând operațiuni de zbor încă din anul 1929. 

Primele zboruri LOT Polish Airlines au fost operate de pe Aeroportul Internațional Cluj în luna martie a anului 2016, iar în prezent compania aeriană operează zilnic zboruri spre Varșovia, devenind astfel o companie aeriană de referinţă pentru cei ce călătoresc spre destinații long-haul precum New York, Toronto sau Chicago. 

Rețeaua de rute a Aeroportului Internaţional Cluj oferă în prezent peste 45 de destinații regulate spre 20 de țări din Europa și Orientul Mijlociu, precum și peste 10 zboruri charter spre cele mai importante destinații turistice. 

Prima dată când Aeroportul Internaţional Cluj a reuşit depăşirea pragului de 1.000.000 pasageri înregistraţi într-un an calendaristic a fost în 2010, iar de atunci cu excepţia anilor 2012 şi 2020, în fiecare an a existat această posibilitate de a marca reuşita şi excelenţa operaţiunilor aeroportuare printr-un moment aniversar celebrat împreună cu pasagerii.

CITEȘTE ȘI:

Traficul de pasageri „înflorește” la început de vară. Aproape 250.000 de pasageri, în luna mai

Trafic intens pe Aeroportul Cluj. Creștere cu 225% a numărului de pasageri!

UE va revizui recomandarea de a purta masca de protecție în aeroporturi și avioane: „Pasagerii ar trebui să respecte solicitările liniei aeriene”

Ultimele Stiri
abonare newsletter