Auto
România raportează o scădere de 70% a înmatriculărilor de autoturisme full electrice, în aprilie
România raportează o scădere de 70% a înmatriculărilor de autoturisme full electrice, în aprilie , potrivit APIA.

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 24%, în luna aprilie 2025, față de aceeași perioadă din anul anterior, în timp ce autoturismele full electrice au raportat o diminuare de 70% și o cotă de piață de 2,2%, arată datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), prelucrate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), scrie Agerpres.
Potrivit sursei citate, autoturismele, care reprezintă aproximativ 83% din total piață, au înregistrat, în intervalul de referință, un volum de 9.910 de unități.
CITEȘTE ȘI:
Taxa auto pentru mașini poluante, la mâna autorităților locale? Ministrul Finanțelor: „Primăriile sunt cele care aplică implementarea”.
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 53,9% în scădere cu 14,8% față de luna aprilie a anului trecut, urmat de Clasa C - cu o cotă de 25,7% (-36,2%) și Clasa B - cu o cotă de 14,1% (-22,4%).
În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna aprilie 2025, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 44,3%, până la o pondere de 24,8%, în timp ce motorizările pe motorină au scăzut cu 26,1% (pondere de 9,5%).
Creștere la mașinile cu motoare mild-hibrid
Conform datelor oficiale, autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid au raportat o creștere a înmatriculărilor de 10%, ajungând la o pondere de 28,8% din totalul pieței de autoturisme.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice - care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate (BEV și PHEV), precum și cele mild-hibrid și full hibrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) - dețin, în a patra lună a acestui an, o cotă de piață de 54,9%.
În acest context, autoturismele full electrice dețineau, în aprilie, o cotă de 2,2% din piață, comparativ cu 5,5%, în aprilie 2024, în timp ce autoturismele plug-in hibrid dețin o cotă de piață de 5,4% (în aprilie 2024 aveau 3,3%).
În primele patru luni ale anului 2025, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 1.022 de unități și o scădere de 31,4%, de la un an la altul, Tesla Model 3 (cu 175 de unități) și Leapmotor T03 (cu 134 de unități).
CITEȘTE ȘI:
UE introduce permisul digital și adoptă reguli mai stricte pentru șoferi
Pe segmentul autoturismelor Plug-In, podiumul este ocupat, în ordine, de Ford Kuga - cu 199 de unități (8,7% față de aprilie 2024), Volkswagen Golf (177 de unități) și Mercedes Benz GLC (130).
De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Dacia Duster - cu 1.124 de unități, model urmat de Toyota Corolla - cu 995 de unități, și Toyota RAV4 - cu 932 de unități. Vehiculele comerciale ușoare și minibus au înregistrat, în aprilie 2025, o scădere de 31,6%, față de luna aprilie a anului anterior, din care vehiculele comerciale ușoare fără minibus au raportat o diminuare de 33%. Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în primele patru luni din acest an, un volum de 281 de unități, față de 230 de exemplare, în aceeași perioadă a anului trecut.
Totodată, înmatriculările de vehicule comerciale grele și bus au scăzut cu 33,4%, aprilie 2025 vs aprilie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează un recul de 24%.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
Foto: Depositphotos.com
CITEȘTE ȘI: