Administrație

Cât de „verde” va deveni Cluj-Napoca până în 2030? Investiții în parcuri, malurile Someșului și proiecte care să diminueze poluarea din oraș

Până în anul 2030, în Cluj-Napoca sunt vizate de proiecte care să crească dimensiunea verde a orașului. Între aceste se numără investițiile în parcuri, malurile Someșului și infrastructură.

Cât de „verde” devine Cluj-Napoca până în 2030 / Foto: Facebook - Municipiul Cluj-Napoca Cât de „verde” devine Cluj-Napoca până în 2030 / Foto: Facebook - Municipiul Cluj-Napoca

 

 


Viceprimarul Dan Tarcea a vorbit la o emisiune radio despre dimensiunea verde și nepoluantă a orașului Cluj-Napoca.

 


El a spus că strategia municipiului nu vizează doar plantarea de arbori, ci și alte proiecte importante de amenajare a spațiilor verzi:

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News
 

 

„Acest concept verde nu se limitează doar la plantarea de arbori. Ne-am propus ca până în 2030 să plantăm peste 100.000 de arbori, de mari dimensiuni și de mici dimensiuni. Extindem parcurile - avem proiecte de aproximativ 100 de milioane de euro pentru modernizarea parcurilor în care terenurile care sunt degradate să prindă viață. Avem investiții în malurile Someșului, avem investiții în parcul Est care deja prinde contur și suntem pe punctul de a putea aproba și studiul de fezabilitate, astfel încât să putem trece la următoarea etapă de expropriere pentru Parcul Est”, a explicat Dan Tarcea.


Mobilitate verde în zona metropolitană

În același timp, viceprimarul a evidențiat și proiecte de mobilitate verde și nepoluantă ale Primăriei. Mai exact, printr-un proiect demarat recent municipalitatea își propune să extindă transportul în comun verde și în zona metropolitană.

Alte proiecte care țin de infrastructură sunt și ele luate în calcul când vine vorba despre „înverzirea” Clujului, pentru că prin acestea va scădea și poluarea din oraș și din zonă:


„Există investiții și pe partea de mobilitate verde (nepoluantă) - avem un proiect de 16 milioane de euro derulat împreună cu Primăria Florești pentru 18 autobuze de mari dimensiuni, de 18 metri cu burduf care să asigure transportul ecologic și în zona metropolitană, pentru că, evident, vântul nu numai în municipiul Cluj-Napoca duce noxele, în Florești, Apahida, Chinteni, în Feleac, și de aceea trebuie să avem grijă și de zona metropolitană. Toate acest elemente le facem etapizat și, sigur, corolarul acestor investiții verzi va fi centura metropolitană care va scoate 114 mii de tone de dioxid de carbon și, de asemenea, metroul care va diminua extrem extrem de mult noxele care sunt produse de mașini. Discutăm de trei categorii de proiecte - pe termen scurt, mediu și lung”, a mai explicat Tarcea.

Piste de biciclete, când?

Întrebat despre crearea de mai multe piste de biciclete în oraș, Tarcea a spus că pe unele străzi nu este posibilă sau încă nu se știe dacă va fi posibilă realizarea lor din cauza amprizei.

Însă, el spune că în zona Pieței 14 iulie și pe Calea Mănăștur cu siguranță vor exista „piste de biciclete sigure”:

„Ne-am concentrat foarte mult pe străzile care sunt nemodernizate, care sunt neasfaltate, ca să eliminăm mizeria și noroiul de pe acele străzi. (...) Nu am discutat în acest moment despre piste de biciclete pe Eremia Grigorescu, de exemplu, dar sigur că proiectul din 14 iulie prevede piste de biciclete astfel încât ele să poată să fie conectate cu celelalte piste din oraș. O să analizăm la momentul respectiv când va fi supusă spre autorizare remedierea străzii. Vom face analiza ca să vedem în ce măsură se pot realiza piste de biciclete pentru că avem ampriză existentă. Când ai o ampriză și nu-ți permite să faci exproprieri pentru că sunt deja blocuri este puțin mai complicat să facem pistele de biciclete. Nu am vrea să luăm din spațiile verzi care sunt acolo, dar dacă zona ne va permite sigur că vom face și piste de biciclete pentru că orice stradă pe care o modernizăm prevede și piste de biciclete.

Pe 21 Decembrie am avut suficientă ampriză încât să putem să facem pistă de biciclete, chiar dacă am luat dintr-o bandă de trafic. De asemenea, pe Calea Mănăștur când vom începe lucrările vom avea piste de biciclete sigure, astfel încât să putem conecta cartierul Mănăștur cu zona centrală. (...) În Piața 14 iulie vor fi amenajate piste de biciclete care vor fi conectate cu restul pistelor de biciclete”, a spus viceprimarul.

CITEȘTE ȘI:

Piața Mărăști devine de nerecunoscut! Primăria ia din spațiile pentru mașini și le dă pietonilor. Stație de metrou și parking subteran

Sectorul 2 al Capitalei, model de bune practici pentru Cluj, privind spațiile verzi? Gardurile metalice, înlocuite cu garduri vii

Ultimele Stiri
abonare newsletter