Administrație

Cum arată Drumul Apusenilor la început de primăvară? Au fost reluate lucrările - FOTO

Imagini de vis surprinse pe Drumul Apusenilor. Consiliul Județean Cluj anunță că a reluat, la finalul sezonului rece, lucrările de modernizare.

Cum arată Drumul Apusenilor la început de primăvară? Au fost reluate lucrările

 

 


Odată cu finalizarea sezonului rece și instalarea condițiilor propice acestui tip de lucrări, Consiliul Județean Cluj anunță că a reluat și continuă în ritm susținut lucrările de modernizare și reabilitare derulate pe Drumul Apusenilor.

 


Stadiul fizic al lucrărilor realizate până în prezent este de circa 85%. Astfel, așternerea primului strat de asfalt este foarte aproape de finalizare, majoritatea parapeților metalici au fost montați, iar accesele la proprietăți au fost realizate în proporție de 80%. De asemenea, se lucrează la patru din cele șapte poduri prevăzute, cel din Valea Drăganului urmând a fi complet refăcut.

 


Citiți știrile monitorulcj.ro și pe Google News
 

 

„Ne apropiem de finalizarea unei investiții extrem de importante pentru întreaga zonă a Munților Apuseni, care va aduce numeroase beneficii și va crea noi oportunități de dezvoltare economico-socială și turistică”, a transmis Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.


Ce lucrări mai trebuie realizate?

În perioada imediat următoare se va lucra la drumurile laterale și la celelalte trei poduri, vor fi finalizate cele două straturi de asfalt, respectiv binder și strat de uzură, și vor fi executate lucrări de marcaje și semnalizare rutieră.

Lucrările sunt realizate de forul administrativ județean în cadrul proiectului cu finanțare europeană ce are drept scop conectarea localităţilor din judeţele Cluj şi Bihor la Rețeaua trans-europeană de transport TEN-T.


Proiectul urmărește reabilitarea și modernizarea sectoarelor cuprinse în Drumul Apusenilor, respectiv DJ 764B (DN1 – Valea Drăganului – Lunca Vișagului – Baraj de acumulare Drăgan – DJ 108K) de la km. 0+000 la km. 22+164,5 și DJ 108K (limită cu județul Bihor – Baraj de acumulare Drăgan) de la km. 26+455 la km. la 29+495.

Investiția presupune intervenţia pe toată lungimea celor două sectoare printr-o serie de lucrări complexe, în profunzimea drumului, care încep de la fundație și se vor finaliza prin aşternerea de covor asfaltic în două straturi, binder şi strat de uzură, marcaje și semnalizare rutieră, etc. Lucrările sunt executate de Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL) Cluj SA, valoarea acestora fiind de 159.811.640,26, cu TVA inclus.

Alianță pentru infrastructură modernă în Apuseni

În urmă cu circa un an, președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan și președintele CJ Alba, Ion Dumitrel au vorbit despre necesitatea punerii la punct a rețelei de drumuri din Apuseni, în scopul realizării unui circuit turistic și a unui plan unitar de promovare. Dacă județul Cluj a fost „mai harnic” și a asfaltat deja drumul din Apuseni prin Huedin - Răchițele - Prislop - Ic Ponor, până la granița cu județul Bihor, Bolojan și Dumitrel au nevoie acum de șeful CJ Cluj, Alin Tișe, în această nouă alianță, pentru asfaltarea porțiunilor de drum aflate pe teritoriile celor două județe și conectarea la drumul din Cluj.

Potrivit lui Bolojan, obiectivul alianței ar fi modernizarea celor 10 kilometri între Padiș, județul Bihor și Ic Ponor, județul Cluj. De asemenea, axa Nord – Sud Bihor/Cluj – Alba, până la Gârda (DN 75), care ar face zona mult mai accesibilă pentru turiști. Pe scurt, alianța își propune ca drumurile montane cu un potențial turistic uriaș să fie modernizate și conectate, astfel încât Parcul Natural Apuseni să poată fi deschis din toate direcțiile. După Drumul Apusenilor, ce leagă Beiușul de Stâna de Vale și, mai departe, de Coada Lacului – Remeți și Valea Drăganului, ar fi a doua inițiativă pentru aducerea infrastructurii din zona montală la standarde europene.

CITEȘTE ȘI:

Drumeții de primăvară. Piatra lui Lucaci, traseul perfect pentru o escapadă aproape de Cluj-Napoca. FOTO

Ultimele Stiri
abonare newsletter