Administrație
Încep lucrările la puțul de lansare a „cârtițelor” pentru metrou. Boc: „Se lucrează la toate cele șapte stații, pentru pregătirea săpăturilor în subteran”.
Lucrările la puțul de lansare a „cârtițelor” pentru metroul din Cluj vor debuta în luna iulie. Între timp, se lucrează la cele șapte stații pentru a permite săpături continue în subteran odată cu începerea lucrărilor.

Emil Boc a anunțat că luna viitoare vor începe săpăturile la puțul de lansare pentru TBM-urile (Tunnel Boring Machines) care vor săpa tunelurile pentru metroul din Cluj. În prezent se lucrează la pregătirea primelor 7 stații.
„La metrou se lucrează la toate cele 7 stații pe partea de proiectare, pentru că în momentul când vor intra «cârtițele» în subteran, TBM-urile nu se mai opresc.
La toate cele 7 stații cuprinse pentru prima parte se lucrează concomitent, la unele în fază mai avansată, la primele două, la celelalte în fazele de pregătire, dar se lucrează la toate'', a declarat, luni, edilul Emil Boc, într-o conferință de presă susținută la Primăria Cluj-Napoca.
Lucrări la metroul din Cluj: săpături la 25 m adâncime
În februarie 2025, Emil Boc anunța că, în cadrul lucrărilor la metrou, vor fi realizate intervenții pentru amplasarea de piloți forați, măsură necesară pentru stabilizarea versantului din apropierea stației doi de metrou (Stația Teilor).
În prezent lucrările vizează încheierea procedurii de forare a celor 94 de piloți necesari pentru stabilizarea terenului, înainte de intrarea TBM-urilor în subteran. Săpăturile vor fi realizate pentru cele două tuneluri, la o adâncime de 20 – 25 m.
„Odată cu încheierea procesului de amplasare a celor 94 de piloți forați, necesari pentru stabilizarea zonei unde urmează să fie dat startul la lucrările pentru puțul de lansare, se va face o săpătură la 20-25 de metri adâncime, cu o lățime corespunzătoare, pentru a permite accesul «cârtițelor»
CITEȘTE ȘI:
Ploile au întârziat lucrările la piloții forați de la metrou din Cluj. Emil Boc: „Lucrările sunt, însă, conform graficului menționat”
Intră două «cârtițe», cu două tunele, un tunel pentru dus, un tunel pentru întors. Pentru asta, trebuie să pregătești foarte bine partea tehnică. Colegii mei acum sunt în analizele cu supervizorul să vadă exact, raportat la toate aceste condiționalități, dacă există întârzieri, pentru a le putea raporta la contract. O să vă prezentăm, când supervizorul ne va da versiunea finală”, a explicat Emil Boc.
TBM-urile, asamblate în subteran
După finalizarea puțului de lansare și a lucrărilor de consolidare, urmează asamblarea TBM-urilor în subteran, pentru săpăturile la galeriile subterane.
„Astăzi, pe datele pe care le avem, în luna Iulie se începe săpatul la puțul de lansare și după ce se face, cu tot ce înseamnă pereții mulați și cu toate structurile tehnice, vor intra «cârtițele» în subteran, care vor fi asamblate în subteran și vor da drumul la lucrări. În momentul când vor porni la drum, TBM-urile trebuie să aibă șapte stații gata proiectate”, a adăugat edilul Emil Boc.
CITEȘTE ȘI:
«Cârtițele» care vor săpa tunelul pentru metroul din Cluj au ajuns la destinație. Imagini cu utilajele TBM, în Florești.
Utilajele TBM care vor efectua săpăturile necesare la tunelul metroului din Cluj au ajuns în Florești în decembrie 2024. TBM-urile (Tunnel Boring Machines) sunt utilaje de mare capacitate folosite pentru săparea tunelurilor subterane. Utilajele, cu peste 250 de tone fiecare, au fost transportate pe bucăți la Cluj, prin câteva transporturi agabaritice, și includ un total de 38 de piese.
Săpăturile pentru metroul din Cluj se vor desfășura neîntrerupt, odată ce «cârtițele» vor fi montate pentru realizarea galeriilor de metrou. Lucrările în teren la metroul din Cluj au început în iunie 2024.
Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI: