Administrație

Cei mai harnici constructori de autostrăzi din România! Firmele de pe Autostrada Transilvania, în topul progreselor

Constructorii UMB, Strabag și Nurol au înregistrat cele mai mari progrese în luna mai, cu lucrările la A0, A7 și A3

Lotul Nădășelu Zimbor, la începutul lunii iunie 202. FOTO: Asociația Pro Infrastructură Lotul Nădășelu Zimbor, la începutul lunii iunie 202. FOTO: Asociația Pro Infrastructură

 

 


Luna mai a adus progrese însemnate pe unele dintre șoselele de mare viteză ale României, cu progrese de peste 10 puncte procentuale, înregistrate pe un sfert din șantiere, scrie Economica.net. În topul constructorilor se numără grupul UMB, urmat de Strabag și Nurol. Toate cele trei firme desfășoară lucrări pe Autostrada Transilvania, dar au loturi și pe A0 și A7.

 


Grupul UMB se poziționează și în luna pe primul loc în clasamentul constructorilor de autostrăzi din România, cu un progres de 15 puncte procentuale pe lotul 2 din Autostrada Bucureștiului Nord (A0 Nord), potrivit sursei citate. Aceasta din urmă ar putea fi prima bucată de autostradă inaugurată pe A0 și chiar prima din România în 2023.

Clasamentul este completat de constructorul Strabag, care în mai a înregistrat un avans de 13,20 puncte procentuale pe drumul expres Centura Oradea – A3. Lucrările pe acest proiect sunt realizate în proporție de 56%.


„Motoarele turate” pe Autostrada Transilvania

Atât UMB, cât și Strabag au înregistrat progrese semnificative (13 puncte) pe două șantiere de pe Autostrada A3 Transilvania. Este vorba despre lotul Chețani – Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania, unde Strabag a mărit ritmul în luna mai. Lotul lipsă din A3 Câmpia Turzii – Târgu Mureș urmează să fie dat în trafic până la finalul anului, înainte de termenul contractual.

În același timp, clasamentul pe A3 este completat cu turcii de la Nurol, care au raportat un progres de 9,75 puncte procentuale pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău. Primul lot de autostradă ce urma să fie inaugurat anul acesta, însă a fost amânat pentru septembrie, este realizat în proporție de 85%.


În cele din urmă, pe următoarele poziții pe A3 se situează UMB, cu progrese de 2,05 și 1,30 puncte procentuale pe tronsoanele Zimbor – Poarta Sălajului, respectiv Nădășelu – Zimbor din Autostrada Transilvania.

UMB se concentrează pe alte loturi

Cu toate că progresul de pe A3 este modest, UMB a avansat cu 13 puncte procentuale pe lotul A7 Vadu Pașii – Rm Sărat, aproape ajungându-i din urmă la stadiul fizic pe constructorii care au început primii lucrările pe A7 Ploiești – Buzău. UMB a mai înregistrat un avans de peste 9 puncte procentuale pe Drumul Expres Brăila – Galați, care a ajuns astfel la un grad de execuție de 60%. Tot grupul lui Dorinel Umbrărescu a raportat un prim progres de 11 puncte procentuale pe lotul Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni din A7 Buzău – Focșani.


UMB a avansat cu 10 puncte procentuale și pe lotul Mândrești Munteni – Focșani Nord din același tronson al A7 și cu 6 puncte procentuale pe lotul Buzău – Vadu Pașii din A7 Buzău – Focșani.

Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Bilanț LA ZI pe loturile Autostrăzii Transilvania. RECORD pe Chețani-Câmpia Turzii: inaugurare cu 8 luni mai devreme!

Ultimele Stiri
abonare newsletter