Actualitate

Bicicliştii clujeni ies, din nou, în stradă: „Vrem să putem folosi bicicleta ca alternativă de transport sigură”

Sâmbătă, 18 septembrie, 100 de clujeni sunt așteptați la Parada Clujenii vor să pedaleze!, pentru a cere o infrastructură mai bună pentru biciclete.

 

 


Această strategie are în vizor traseul Florești - Cluj-Napoca - Apahida - Baciu. În momentul în care petiția „Clujenii vor să pedaleze!” va aduna 3.000 de semnături, aceasta va fi depusă la cele patru primării. Până în momentul de față s-au adunat 2.480 de semnături.

Întâlnirea participanților va fi în fața platoului Teatrului Maghiar, începând cu ora 13:45. Startul paradei va fi puțin după ora 14:00, urmând să dureze circa trei ore.


Traseu paradei: Platou Opera Maghiară/Teatrul Maghiar – Str. Baritiu – Piata Mihai Viteazu – Strada Cuza Vodă – Piața Avram Iancu – Strada Avram Iancu – Strada Universitatii – Piata Unirii – Str. Memorandumului – Calea Motilor – Str. Vasile Alecsandri - Platou Opera Maghiară/Teatrul Maghiar.

Participanții sunt rugați să păstreze distanțarea socială și în cazul în care prezentați simptome de răceală sau gripă să rămână acasă. La eveniment vor participa 100 de persoane.


„Am depus cerere de aprobare manifestație publică la Primăria Municipiului Cluj-Napoca și vom avea cel mai probabil aprobare și escorta de la Jandarmerie și Poliție. Aprobarea va fi pentru 100 de participanți”, au declarat organizatorii pe pagina de Facebook.

Clujenii vor să pedaleze!

Radu Boloveschi, un consilier local, a inițiat la începutul acestui an, o petiție intitulată „Clujenii vor să pedaleze!” pentru a le cere primarilor din Cluj-Napoca, Florești, Apahida și Baciu să adopte și implementeze o strategie pe 10 ani pentru dezvoltarea infrastructurii pentru biciclete.


Clujenii care semnează această petiție au ca obiectiv transformarea mersului pe bicicletă într-o alternativă de transport sigură prin oraș.

„Vrem să putem folosi bicicleta ca alternativă de transport sigură, din fiecare cartier al municipiului Cluj-Napoca și în Florești, Apahida și Baciu pentru a ajunge la muncă, educație și relaxare. În lipsa unei asemenea strategii, traficul auto va continua să fie prioritar, cauzând poluare fonică și afectând sănătatea noastră și a copiilor noștri”, se arată în petiție.


Potrivit petiției, strategia trebuie să aibă trei componente:
-rețea de piste de biciclete sigură, directă, coezivă, confortabilă și atractivă.
-parcări de biciclete acoperite și sigure în toate zonele rezidențiale, inclusiv cartierele cu blocuri vechi
-parcări de biciclete acoperite și sigure în aproprierea instituțiilor publice, de învățământ și culturale

Beneficiile mersului pe bicicletă pentru clujeni

Dacă bicicleta va fi folosită mai mult de clujeni ca mijloc de transport alternativ, vor avea parte de beneficii precum reducerea aglomerației în trafic, a poluării, îmbunătățirea stării de sănătate și multe altele:
-mersul pe bicicletă reduce aglomerația în traficul urban, reduce poluarea fonică și emisiile de gaze cu efect de seră și particule PM 2.5
-mersul pe bicicletă scade rata de mortalitate şi crește starea de sănătate generală a persoanelor și la nivel de comunitate prin încurajarea unei vieți active fizic (inclusiv cu economii la bugetele alocate sănătății)
-mersul pe bicicletă este sănătos și are doar efecte pozitive asupra populației și economiei unui oraș, mai ales prin încurajarea micilor afaceri conexe cu folosirea bicicletei și reducerea cheltuielilor pentru întreținerea infrastructurii auto

O infrastructură corespunzătoare mersului pe bicicletă ar aduce și un număr mai mare de persoane care să folosească acest mijloc de transport. Acest lucru ar fi benefic atât din punct de vedere al economiei de timp, cât și al sănătății populației.

CITEȘTE ȘI

Cluj-Napoca, o preferință clară între destinații. Festivalurile, un factor important

Ultimele Stiri
abonare newsletter