Actualitate

Certificatul verde digital, lansat joi. Cum se pregătește Aeroportul Cluj?

Portalul de unde se vor putea obține certificatele digitale UE privind COVID va fi lansat joi, anunță Serviciul de Telecomunicații Speciale.

 

 


Obținerea certificatului se face prin parcurgerea câtorva pași în cadrul platformei și este gratuită, mai precizează STS, adăugând că documentul poate fi folosit la ieșirea din țară, atât în format digital, pe telefon, cât și printat.

 


În ajun de lansare a pașaportului COVID-19, marile companii aeriene și aeroporturi din Europa spun că vor apărea cozi de ore în cazul în care țările nu coordonează mai bine lansarea certificatului digital COVID-19 și nu asigură procesarea pasagerilor înainte de a ajunge la aeroport.

Certificatele digitale sunt concepute pentru a arăta, prin intermediul codurilor QR, dacă pasagerii sunt complet vaccinați, au imunitate datorită recuperării recente de la COVID-19 sau au avut un test negativ. Acestea sunt concepute pentru a fi utilizate pentru călătorii în întreaga UE începând cu 1 iulie, dar ar necesita verificări suplimentare și echipamentul potrivit pentru a citi codurile.


Cum se pot evita cozile și întâzierile?

Grupul ACI al aeroporturilor și organismele reprezentative ale companiilor aeriene A4E, IATA și ERA au avertizat, într-o scrisoare către liderii UE, despre un „amestec îngrijorător de abordări” de pe continent, scrie Mediafax.

Scrisoarea spune că singura modalitate de a evita cozile și întârzierile uriașe în timpul sezonului de vârf este de a implementa un sistem prin care atât certificatul de vaccinare, cât și formularele de localizare a pasagerilor sunt procesate de la distanță, înainte ca pasagerul să ajungă la aeroport. Verificările trebuie să aibă loc numai în țara de plecare și nu la sosire, iar guvernele naționale ar trebui să gestioneze datele de sănătate și să furnizeze echipamente pentru verificarea codurilor QR, se spune în scrisoare, potrivit publicației citate.


Pregătiri la Aeroportul din Cluj

Directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, David Ciceo, a explicat pentru monitorulcj.ro cum va funcționa certificatul și ce pregătiri s-au făcut în aerogări pentru lansarea acestuia.

„Nu este vorba de haos, ci este vorba de modul de implementare. Noi, aeroporturile din Europa și companiile aeriene, solicităm să se găsească o procedură prin care să se facă verificarea anterior sosirii la aeroport a pasagerilor. În felul acesta s-ar câștiga timp. De asemenea, solicităm ca acesta să fie verificat doar la îmbarcare, în Uniunea Europeană, ceea ce ar fluidiza foarte mult, s-ar câștiga timp și s-ar îmbunătăți experiența pasagerului.


Este un pas înainte, acest certificat. În România, Ministerul de Interne a pregătit condițiile pentru implementare, poliția de frontieră este dotată cu scannere, iar pasagerii care ajung la poliția de frontieră și nu au acest certificat digital, vor fi direcționați către DSP, pentru a li se verifica documentele. Pentru cei care vor avea certificatul verde digital, acesta va fi un mare avantaj, pentru că ei merg, la sosire, direct la poliția de frontieră”, a declarat David Ciceo.

CITEȘTE ȘI:

E OFICIAL! Românii vor avea certificat verde. Cum poate fi obținut?

Ultimele Stiri
abonare newsletter