Actualitate

Artiștii handmade, față în față cu COVID-19. Cum întreții o afacere locală pe timp de pandemie?

Adriana Wagner, artist handmade ce deține o afacere locală în Cluj, a vorbit despre cum a reușit să își țină în viață business-ul pe timp de pandemie.

 

 


Adriana Wagner este o tânără artistă ce confecționează jucării și perne de pluș în formă de pisică, majoritatea produselor fiind personalizate în funcție de animalele de companie și preferințele clienților.

 


Afacerea s-a născut din două pasiuni

Artista a început această mică afacere din combinația a două lucruri dragi ei: pisicile și cusutul. Obiectele create din pasiune au devenit apoi chiar obiectul afacerii sale, a arătat Adriana.

„Am început din 2015, mai timid, între timp au venit tot mai multe comenzi și s-a transformat în ceva serios. De când mă știu am fost pasionată de pisici, fapt pentru care majoritatea produselor confecționate de mine iau această formă.


Ideea de a coase diferite lucruri, de la îmbrăcăminte până la plușuri, a reprezentat o altă fascinație pentru mine, dar nu aveam mașină de cusut. Acest lucru s-a schimbat când am primit cadou de la ai mei una și am început să învăț să cos. Apoi mi-a venit ideea de a vinde ceea ce confecționam și uite-așa a început micul business”, a povestit Adriana Wagner.

Afaceri locale pe timp de pandemie

Întrebată cum a fost afectată de pandemie afacerea ei, Adriana a afirmat că „a avut noroc” în această perioadă. Prețurile au stagnat, iar vânzările chiar au crescut, românii luând în seamă îndemnul de a susține afacerile mici.


„În privința mea, nu pot să zic că vânzările mi-au fost afectate de pandemie. Da, e adevărat că târgurile, modul cel mai inedit de a-ți promova produsele și de a crește vânzările, nu s-au mai ținut, dar pentru mine acesta a fost cam singurul minus.

Am început să confecționez jucării, iar faptul că a fost multă vreme lockdown și oamenii au stat acasă cu copiii a reprezentat un plus pentru mine”, a spus aceasta.


„Se promovează tot mai vehement ideea de a cumpăra de la afacerile mici, de a le susține pentru economia locală. Cred că oamenii nu au fost nepăsători la acest mesaj și chiar pot să zic că am văzut o schimbare în acest sens.

Mi se pare că se cumpără mai mult de la afacerile locale în această perioadă și oamenii înțeleg mai bine ce importanță are acest lucru. În general, am observat că începe să se aprecieze tot mai mult handmade-ul și faptul că aceste produse făcute de mână nu sunt același lucru ca și cele cumpărate din magazin”, a mai explicat artista.

„E mai ușor să fii angajat, dar mai satisfăcător să fii antreprenor”

În ceea ce privește dificultățile cu care trebuie să se confrunte un antreprenor, lucrurile nu mai stau atât de roz cum ți-ai putea imagine „din afară”. În spatele unei afaceri funcționale stă multă răbdare, ore în șir de muncă și stres.

„Eu mă axez în marea majoritate a timpului pe produse personalizate. Acest lucru mi-a dat uneori bătăi de cap, deoarece mi-am luat de lucru mult mai mult decât puteam duce. Sunt făcute multe greșeli, nu iese totul perfect din prima. Au fost dăți când a trebuit să stau și două săptămâni pe un produs până a ieșit perfect.” a spus Adriana.

În viziunea Adrianei, munca „pe cont propriu” este mai grea decât a unui angajat, dar mai satisfăcătoare.

„Nu e deloc așa cum cred oamenii, o situație roz, fără nici o problemă. Este foarte greu, începând încă de la antreprenoriat. Muncești de o mulțime de ori mai mult ca un angajat. Nu poți să îți iei concediu și să pleci în vacanță când vrei tu, fie pentru că nu ai timp, fie pentru că nu există banii necesari.

De asemenea, trebuie să știi o mulțime de lucruri din multe domenii, pentru că nu îți permiți la început să ai angajați care să se ocupe cu contabilitate și alte lucruri ce țin de organizare. Totuși, așa greu cum e, satisfacția este și ea la alt nivel, deoarece faci tu totul singur și vezi ce a ieșit din mâinile tale. E mai ușor să fii angajat, dar probabil mult mai satisfăcător să fii antreprenor”, a mărturisit Adriana.

Curajul, cheia succesului în orice afacere

În loc de concluzie, Adriana a dat câteva sfaturi și recomandări atât pentru cumpărătorii de produse handmade, cât și pentru cei care se gândesc să înceapă o afacere de acest fel.

„În primul rând, susții economia locală. În al doilea rând, cumpărând de la o afacere mică, ai automat o relație cu producătorul care, uneori poate să se transforme într-una de prietenie. De asemenea, produsele sunt unicat și, de cele mai multe ori, ai oportunitatea de a le personaliza.” a enumerat ea beneficiile clientului când cumpără de la un business local.

„Pentru cei care se gândesc la a deveni antreprenori, eu zic că primul lucru de care au nevoie este mult curaj și răbdare. De asemenea, de recomandat ar fi să mai aibă o sursă stabilă de venit, mai ales la început, până lucrurile încep să prindă puțin contur.” sunt sfaturile artistei pentru viitorii antreprenori.

„Pentru viitor aș vrea să îmi finalizez site-ul, este mult mai organizată toată treaba în acest fel. De asemenea, aștept să se deschidă din nou târgurile, fiind cele mai bune evenimente pentru vânzarea handmade. Altfel este interacțiunea vânzătorului cu clientul și a clientului cu produsul. Este altceva”, a mai menționat aceasta.

Ultimele Stiri
abonare newsletter