Actualitate

Magazinele Kaufland din Cluj, amendate de Protecția Consumatorului pentru „produse neconforme”

Inspectorii sanitari au amendat cu 135.000 de lei magazinele Kaufland din Cluj, pentru o serie de nereguli.

 

 


 

În perioada februarie – august 2020, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a primit peste 150 de reclamații de la clienții magazinelor Kaufland din întreaga țară, care s-au plâns de nerespectarea distanțării sociale, de diferențele între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat, dar și de produse expirate și promoții înșelătoare.


În urma controalelor realizate, inspectorii sanitari au găsit alimente expirate, personal care nu purta mască de protecție și practici înșelătoare privind originea produsului. În total, ANPC a amendat mai multe magazine Kaufland din România cu peste 550.000 de lei.

În perioada februarie – august 2020 au fost înregistrate 155 de petiții referitoare la magazinele Kaufland la Comisariatele Regionale pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din București-Ilfov, Cluj, Brașov, Timiș, Iași, Dolj, Galați și Prahova.


Ce nereguli au fost constatate în magazinele Kaufland?

Inspectorii sanitari de la ANPC au verificat mai multe magazine Kaufland și au descoperit:

- Comercializarea de produse cu modificări organoleptice, cu preponderență legume/fructe, acestea fiind retrase definitiv de la comercializare;
- Comercializarea de produse neconforme sau expirate;
- Legumele și fructele sunt depreciate sau cu subgramaj;
- Diferență de preț între prețul afișat la raft și prețul încasat la casele de marcat;
- Nerespectarea prețului afișat pe site-ul propriu pentru un produs;
- Comercializarea de produse cu ambalajul deteriorat;
- Etichetare incompletă sau incorectă la diverse produse;
- Practici înșelătoare privind originea produsului;
- Lipsa informațiilor privind țara de origine la legume și fructe;
- Lipsa informării privind desfășurarea unor promoții;
- Informare incorectă și incompletă la produsele ecologice;
- Produse cu termen de valabilitate ilizibil;
- Produse fără traducere în limba română a informațiilor;
- În zona de patiserie, personalul nu poartă corect masca de protecție, iar echipamentul nu este complet steril;
- Ambalajele produselor sunt depozitate direct pe paviment;
- Nerespectarea temperaturilor de depozitare menționate de producător pe etichetă în cazul produselor alimentare;
- Produse congelate, depozitate în vitrine frigorifice, care prezentau depunere de gheață în exces;


Amendă de 135.000 de lei, aplicată de inspectorii ANPC în magazinele Kaufland din Cluj

În Cluj, inspectorii sanitari au oprit definitiv sau temporar de la comercializare produsele neconforme, au suspendat activitatea până la încetarea practicii comerciale incorecte, au dispus înlocuirea produselor cu defecte și au cerut restituirea contravalorii produselor neconforme. Pentru deficiențele constatate au fost aplicate amenzi în valoare de 135.000 de lei.

 


CITEȘTE ȘI

Pizza cu viermi, descoperită de Protecția Consumatorului la un restaurant din Cluj. Instanța a anulat amenda

 

abonare newsletter