Actualitate

Moștenirea lui Emil Boc-premierul pentru primarul pe viață Emil Boc

Cu proiectele susținute în perioada cât a fost premier, primarul Emil Boc poate ieși liniștit la pensie din funcția de primar.

Emil Boc a semnat, miercuri, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate la centura metropolitană a Clujului, ocazie pentru primar să se laude și în Consiliul Local, și la radio, cu realizările sale.

Edilul Clujului nu a scăpat ocazia să enumere că, pe lângă centura metropolitană, pe vremea când era premier, a alocat bani pentru Autostrada Transilvania, Centura Vâlcele-Apahida sau pentru Bulevardul Muncii. Boc arată cu degetul spre Spitalul Regional de Urgență, despre care se discută de 10 ani fără să se întâmple nimic.


Primăria Cluj-Napoca plătește 3,5 milioane de euro (17.180.500 lei fără TVA) pentru studii la centura metropolitană Asocierii Transinvest Budapest Kft -Specialterv Epitomernoki Kft- SC Explan SRL.

Centura metropolitană a Clujului va avea o lungime de 38 de kilometri și costă 150 de milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene. Potrivit calculelor lui Boc, între 2020 și 2023 se va realiza centura, urmând ca din ianuarie 2024 să se poată circula pe ea. Boc mai spune că, având acest studiu, nimic nu va mai împiedica Ministerul Transporturilor să realizeze, până în 2024, această centură.


“Acest lucru a fost posibil după ce noi am negociat cu Guvernul României ca în locul Ministerului Transporturilor să facem noi această documentație tehnică pentru a nu se pierde banii europeni. Din nefericire, s-au pierdut doi ani, 2016 și 2017, ca să nu mai vorbim de nervii clujenilor care în trafic caută alternative. Suntem singura primărie din această țară care în locul Guvernului a preluat responsabilitatea de a face documentanția tehnică astfel încât anul viitor în decembrie să fie gata, s-o predăm Guvernului și să organizeze licitația ca după aceea, 2020, 2021, 2022 și 2023, patru ani, să se facă executarea lucrării, la 1 ianuarie 2024 să se circule pe această centură de 38 de kilometri. Am selectat consultant pentru caietul de sarcini, am făcut caietul de sarcini, s-a făcut licitație, l-am desemnat, s-a organizat licitația pentru studiul de prefezabilitate, am semnat contractul pentru realizarea acestui studiu, primul pas greu în realizarea centurii”, a comentat primarul.

Care este traseul centurii? “Ea vine de la Gilău de la nodul de autostradă, prin Florești, pe malul Someșului până la sensul giratoriu de la Cora, de acolo va fi un pasaj suprateran până la Bucium-Mănăștur, după care va traversa Făgetul, Calea Turzii, prin spate pe la Iulius Mall, Selgros și de acolo va fi o legătură directă cu Bulevardul Muncii care va fi lărgit la patru benzi și se va duce la nodul de centură Apahida-Vâlcele. Pe acest traseu, pe raza Clujului vor mai fi șapte conexiuni între centură și oraș. Se va descongestiona traficul substanțial. Tot ceea ce înseamnă tranzit nu va mai trebuie să vină pe axa est-vest, cea care ne sufocă pe noi, vom putem să respirăm alt aer.”, spune Boc.


Invitat la o emisiune la radio, Boc a spus că “dacă nu aveam șansa să fi fost la Guvern, nu era gata nici Autostrada Transilvania, nici Centura Vâlcele-Apahida, nici prelungirea Bulevardului Muncii”.

„Acelea le-am făcut în contextul în care am fost la Guvern și, evident, fiind lucrări prioritare pentru Transilvania și pentru dezvoltarea infrastructurii. Am luat aceste investiții și le-am asigurat finanțarea. Și aici (centura metropolitană – n.r.), am vrut să iasă Guvernul din pasivitate, că nu făcea nimic cu banii europeni și se pierd. Se discută de 10 ani de Spitalul Regional de Urgență și nu s-a făcut nimic. Noi am luat în sarcina noastră să facem această centură pentru că s-ar fi întâmplat același lucru. Ar fi stagnat. Filosofia mea este de a construi, sper să avem în continuare de la Ministerul Transporturilor atitudine deschisă  pentru că e importantă colaborarea cu ei. Ei trebuie să ne aprobe variantele de traseu pe care specialiștii le vor propune, după aceea indicatorii tehnico-economici, avem nevoie de parteneriatul cu Guvernul, dar în același timp nici nu putem aștepta pe nervii clujenilor și pe timpul lor să nu se facă nimic. Dacă nu are capacitatea, Guvernul mai poate să ne delege și alte sarcini în viitor pentru această centură. Noi punem autorizația de construcție pe masa Guvernului. Numai să bage buldozerul. Banii numai Ministerul Transporturilor îi poate lua de la UE. Le-am arătat oficialilor UE că 70.000 de mașini intră și ies zilnic din Cluj, mai mult decât București-Otopeni”, a spus edilul Clujului.


În Master Planul General de Transport al României, centura metropolitană este prevăzută cu 4 benzi de circulație.

abonare newsletter