monitorulcj.ro Menu

Actualitate

S-a semnat contractul pentru centura metropolitană. Clujul plăteşte 3,5 mil. € după ce licitaţia a fost CONTESTATĂ

Primarul Emil Boc a semnat, miercuri, contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate la centura metropolitană a Clujului, după ce, iniţial, licitaţia a fost contestată. În primă fază, câştigătoarea licitaţiei a fost o firmă din București implicată în scandalul demolării Autostrăzii Sibiu-Orăștie.

“Am semnat azi contractul cu privire la realizarea Studiului de fezabilitate, a Planului Urbanistic Zonal și a Detaliilor tehnice de autorizare a construcției pentru centura metropolitană a Clujului: 38 de km, în valoare de 150 milioane euro. Centura metropolitană figurează în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău – Apahida. Centura metropolitană este vitală pentru rezolvarea problemelor deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are în ceea ce privește traficul rutier de tranzit, precum și accesul la rețeaua națională de transport rutier pentru traficul originând în sau având destinația în zona metropolitană Cluj-Napoca”, spune primarul Emil Boc.

Au fost depuse cinci oferte, după cum urmează:

Asocierea Eurocerad International, 3TI Progetti Italia Ingenieria Integrata S.p.A
ACCIONA INGENIERIA SA
CONSITRANS S.R.L.
Asocierea TRANSINVEST BUDAPEST Kft -SPECIALTERV EPITOMERNOKI Kft.- SC EXPLAN SRL - SC CADSIL SRL
Asocierea SKYLINE CENTER S.R.L.- DOHWA ENGINEERING CO. LTD

Oferta declarată câștigătoare a contractului de achiziție publică este asocierea TRANSINVEST BUDAPEST Kft -SPECIALTERV EPITOMERNOKI Kft.- SC EXPLAN SRL - SC CADSIL SRL.

Valoarea contractului este de 17.180.500 lei, fără TVA.

Iniţial, societatea SC Consitrans SRL, controlată de Eduard Hanganu, Viorica Hanganu şi Mihai Olariu, a câştigat această licitaţiei. Numele firmei a apărut în scadalul autostrazii Sibiu-Oraştie. Potrivit unui raport al CNADR, inginerul Consitrans, responsabil de lucrare, ar fi închis ochii la mai multe nereguli săvârşite de constructorul autostrăzii.

Contractul presupune realizarea serviciilor pentru două etape:

ETAPA I — DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35 — CENTURA METROPOLITANĂ

ETAPA II — DRUM TRANSREGIO FELEAC TR35 — DRUMURI DE LEGĂTURĂ.

În Master Planul General de Transport al României, Centura Metropolitană (Etapa I) este prevăzută cu 4 benzi de circulație cu o lungime totală aproximativă de 38,8 km, din care aproximativ 31,3 km reprezintă drum nou, iar 7,5 km modernizare drum existent sau drum nou (se va decide la aprobarea variantei de traseu). Drumurile de legătură (Etapa II) propuse conform PUG sunt în lungime totală aproximativă de 33,6 km drumuri noi sau modernizare de drumuri existente.

Termenul de realizare a procedurii de întocmire a studiului de fezabilitate final Etapele I și II este de 12 luni.

Potrivit lui Boc, având acest studiu, nimic nu va mai împiedica Ministerul Transporturilor să realizeze, până în 2023, această centură.

Potrivit lui Boc, “această centură vine de la nodul de autostradă A3, pe malul Someșului, Florești, pasaj suprateran peste DN 1, după aceea din Mănăștur de la capătul linii de tramvai de la Bucium traversează Făgetul, Calea Turzii prin spate pe la Selgros, după care linie directă Bulevardul Muncii până la nodul de centură Apahida-Vâlcele”.

Primăria Cluj-Napoca şi-a asumat realizarea studiilor pentru centura metropolitană. Primul pas a fost licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate, a planului urbanistic zonal şi a proiectului de autorizaţie de construcţie. Jumătate din centura metropolitană este pe raza municipiului Cluj-Napoca, restul pe raza celorlalte comune. Proporţional, fiecare unitate administrativ-teritorială va suporta costul studiului de fezabilitate.