Actualitate

Pe unde va circula metroul în Cluj? Primăria vorbește de trei trasee posibile

Primarul Emil Boc a anunțat că japonezii sunt interesați de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida.

Viceprimarul Dan Tarcea spune prin studiul de prefezabilitate specialiștii vor oferi municipalității trei variante de traseu.

“De ce facem acest studiu de prefezabilitate? Pentru că acest studiu ne va da toate datele, unde vor fi stațiile, la ce distanță vor fi stațiile de îmbarcare și de debarcare, care este un traseu posibil, vom primi trei variante. De aceea facem studiul de prefezabilitate. Noi am alocat 3,48 milioane lei. Orice specialist din Cluj nu cred că are datele acestea că nu a alocat 3,5 milioane de lei din buzunarul propriu să facă aceste studii. Așa că fiecare dintre noi ne putem trezi dimineața și să ne dăm cu părerea că este fezabil sau nu este fezabil. De aceea trebuie să lucrăm și să avem niște date clare și concrete făcute de către specialiști, de către cei care se pricep. Trebuie să avem și timpul necesar să pregătim și partea de finanțare pentru că pentru o asemenea investiție discutăm de câteva sute de milioane de euro sau câteva miliarde de euro în funcție de ce se găsește în subteranul municipiului Cluj-Napoca”, a spus Tarcea miercuri la un post de radio.


Viceprimarul a avut și un mesaj pentru cei care iau în derâdere proiectul primăriei.

“Din momentul în care am lansat această idee că ne dorim să avem un metoru la Cluj-Napoca au apărut tot felul de pseudo-specialiști care lansează tot felul de discuții. Nu am spus că vom face metroul mâine. Vom face metroul în următorii 10 sau 15 ani în funcție de dezvoltarea orașului. Dar noi trebuie să facem astăzi aceste studii de prefezabilitate și trebuie să pregătim orașul peste 10 ani. Dacă ne vom hotărî să facem metrou peste 10 ani nu vom mai reuși să facem absolut nimic. Acestea sunt proiecte mari, de anvergură, care trebuie să fie pregătite din timp. Uitați-vă ce s-a întâmplat cu centura metropolitană care, din păcate, blocată fiind de la București de o grămadă de vreme, facem eforturi substanțiale să o facem. Sigur că da, prioritatea municipiului Cluj-Napoca este centura metropolitană, asta este în derulare și am făcut toate demersurile necesare pentru realizarea acestui obiectiv. Suntem astăzi în faza de licitație, se pot încă depune oferte pentru studiul de fezabilitate, proiect tehnic și PUZ”,a  mai spus viceprimarul.


Tarcea a mai spus că în în următorii 15 ani Clujul va avea un milion de locuitori.

“Legat de metrou, este un proiect peste 10-20 de ani dar orașul trebuie pregătit de pe acum. Pe de altă parte, sunt foarte multe orașe din Europa, chiar și din Italia și din alte țări europene, unde sunt 400-500.000 de locuitori și există metrou. Există chiar și un oraș în Franța care are metrou și funcționează foarte bine. Astăzi la Cluj-Napoca oficial avem 320.000 de locuitori conform ultimului recensământ care este destul de vechi la care se mai adaugă o parte din studenți care sunt din afara orașului, undeva la 50-60.000 plus alte persoane care locuiesc în Cluj-Napoca dar buletinul și domiciliul sunt în altă parte. La fel ne gândim și la numărul de turiști din oraș care depășește populația municipiului într-un an de zile.  De asemenea, ne gândim și la zonele metropolitane. Zona Florești care are deja 35-40.000 de locuitori, zona Baciu, Apahida, Feleacu, care toate aglomerează și  vin în Cluj-Napoca. Dacă astăzi ne gândim la o zonă metropolitană mai largă cu ușurință se depășesc 500.000 de locuitori iar în următorii 15-20 de ani după datele pe care le avem și după dinamica pe care o are Clujul este foarte posibil să ajungem la un milion de locuitori în următorii 15 ani. Din acest punct de vedere, metroul este fezabil”, a conchis Tarcea.


Emil Boc, primar municipiul Cluj-Napoca

“Avem niște japonezi interesați să poarte o discuție cu Primăria. O să programăm o întâlnire cu ei. Ne-au trimis o scrisoare de intenție pentru a discuta despre posibilitatea unui viitor metrou la Cluj. Noi i-am invitat să vină la o discuție (...) Minimal am spus că ar trebui să avem o linie de metrou din Florești și până la aeroport sau Apahida, o linie principală, care să-ți descongestioneze pe axa est-vest și să-ți permită descongestionarea reală a traficului și prioritizarea transportului în comun și spații de suprafață, spații pietonale, spații de biciclete, de agrement”.


CITEȘTE ȘI

Boc răspunde criticilor în privința metroului. “Clujul celor 1 milion de oameni ne va întreba de ce nu am făcut nimic”

abonare newsletter