Actualitate

Bicicliştii clujeni, nemulţumiţi de soluţiile de trafic propuse de Primărie pe Bună Ziua şi în centrul oraşului, ies în stradă

Sute de biciclişti vor protesta sâmbătă faţă de decizia Primăriei Cluj-Napoca de a îngusta benzile de transport în comun şi pistele de biciclete pentru a face loc benzilor dedicate pentru autobuze între 21 Decembrie şi Memorandumului. De asemenea, ei sunt nemulţumiţi şi de soluţiile propuse pentru modernizarea străzii Bună Ziua.

Primăria Cluj-Napoca a iniţiat procedura de consultare publică privind modernizarea şi extinderea străzii Buna Ziua. În acest sens, Primăria a propus două variante de lucru: 3 benzi de circulaţie (2 dintre acestea cu sens de mers înspre Calea Turzii), pistă de biciclete și două trotuare sau 4 benzi de circulaţie (2 trotuare).

Pentru implementarea benzilor dedicate pentru transportul în comun, soluţia propusă de Primărie este reducerea benzilor de deplasare.


Bicicliştii se vor întâni sâmbătă în Piaţa Unirii de la ora 11:00 şi vor porni într-un marş timp de două ore, timp în care vor străbate zona centrală şi pericentrală a Clujului şi cartierele Gheorgheni, Mărăşti, Grigorescu şi Plopilor.

Traseul concret este: Piaţa Unirii - Eroilor – Piaţa Ştefan cel Mare – strada Milton Lehrer – Piaţa Cipariu - Titulescu - Unirii - Vaida-Voevod - Teodor Mihali - Aurel Vlaicu – Bulevardul 21 Decembrie 1989 – Piaţa Avram Iancu - strada I.C.Brătianu – strada Universităţii – Piaţa Unirii – strada Regele Ferdinand – Dragalina – Bulevardul 1 Decembrie 1918 - pistă biciclete mal Someş – strada Uzinei Electrice – strada Stadion - Parcul Central – strada Emil Isac- strada Petru Maior – strada Napoca- Piaţa Unirii.


“Marşul este legat de planul Primăriei de a moderniza strada Bună Ziua fără piste de biciclete sau cu o singură pistă, prea îngustă şi având şi dublu sens,  şi de a îngusta banda comună de transport public şi biciclete pe Bulevardul 21 Decembrie 1989 şi strada Memorandumului şi de a realiza noi benzi comune dar prea înguste) şi de nemulţumirile de fond privind politica de mobilitate urbană în continuare proautomobilistică şi antibiciclistică”, spune Radu Mititean, directorul Clubului de Cicloturism Napoca.

Săptămâna trecută, Primăria Cluj-Napoca a organizat o şedinţă a Comisiei de Sistematizare a Circulaţiei pentru a prezenta cum se va schimba traficul în centrul oraşului odată cu implementarea benzilor dedicate pentru transportul în comun, şedinţă la care, în afară de presă, nu s-a prezentat nimeni, deşi era un subiect care îi afectează pe toţi: traficul infernal din centrul oraşului.


Nici taximetriştii, nici bicicliştii, nici proprietarii de magazine şi afaceri sau locatarii din zonă nu au venit la Primărie pentru a expune un punct de vedere.

CITEŞTE ŞI


Schimbări dure de trafic pentru a face loc benzilor dedicate pentru autobuze: desfiinţarea parcărilor, reducerea benzilor de circulaţie şi interzicerea virajelor la dreapta

CITEŞTE ŞI


Discuţii despre soluţii de trafic pe Bună Ziua, strada Guvernului. Ce vrea Primăria? Ce se poate face în realitate?

abonare newsletter