Actualitate

Şoferi, vi se pregăteşte ceva. Boc visează pasaje subterane şi supraterane în cele mai “fierbinţi” zone din oraş

Primarul Clujului a găsit soluţia “fantastică” pentru aerisirea traficului din oraş.

Emil Boc a declarat la un post de radio că a găsit soluţia pentru traficul sufocant din Cluj-Napoca.

“Avem câteva proiecte ce vizează lărgirile unor străzi, cum este Câmpului cu Frunzişului. Acolo se mai poate crea o bandă pentru intrare în sensul giratoriu fără a aglomera situaţia existentă. Cei care vor să o ia Frunzişului să nu mai intre practic în sensul giratoriu. Acuma se lucrează la dezmembrămintele de proprietate pentru a putea obţine autorizaţiile de construcţie şi să lucrăm. Avem în Mărăşti când vii de la aeroport şi vrei să o iei pe Fabricii să nu intri în sensul giratoriu. Este un spaţiu generos acolo care ar putea fi pregătit pentru a decongestiona traficul rutier din zonă”, a spus Boc.


O altă soluţie ar fi construirea unor pasaje supraterane şi subterane, spune Boc.

“Şi evident sunt lucrările care vizează realizarea unor pasaje supraterane sau subterane, în principiu, probabil vor fi subterane. În Mărăşti vrem să realizăm un pasaj care să evite zona sensului giratoriu. Rămâne în discuţie dacă să fie suprateran sau subteran. Suprateran ar fi mai ieftin, mai uşor de făcut, dar nu are estetica corespunzătoare. Subteran este mai eficient din perspectivă estetică, dar este mai scump, dar ne vom consulta şi vom lua o decizie în acest sens. La fel pasaj pe Tăietura Turcului, acolo ne blocăm pe zona respectivă, şi nu în ultimul rând în Piaţa Mihai Viteazu, un pasaj subteran pentru a elimina traficul pietonal care fragmentează circulaţia”, a mai spus Boc.


Până când se vor construi aceste pasaje, Boc îşi pune speranţa în finalizarea centurii metropolitane.

“Dar rămâne proiectul prioritar major centura metropolitană a Clujului. Acesta este cel mai important proiect al Clujului pentru următorii patru ani. Vestea bună este că această centură este prinsă în planurile pe fondurile europene şi avem 150 milioane de euro rezervaţi pentru cei 38 de kilometri care vin de la nodul de autostradă A3 de la Gilău, pe malul Someşului până la sensul giratoriu de la Cora, pasaj suprateran peste DN 1 până la Bucium, după care intervine centura de sud a Clujului, traversează Făgetul, Calea Turzii, Selgros, Iulius Mall şi iese la Apahida, legătura cu centura Vâlcele-Apahida. De tot acest traseu vor exista şi bretele de circulaţie care vor decongestiona serios traficul. Ruta Cluj-Floreşti este cea mai aglomerată rută de trafic din România, mai aglomerată decât Bucureşti-Otopeni”, a mai spus Boc.

abonare newsletter