Actualitate

Cât de (in)eficientă este breteaua de pe Calea Turzii? – GALERIE FOTO

Cozile de pe Calea Turzii tot n-au dispărut, cu toate că breteaua din sensul giratoriu din Zorilor a fost deschisă. Breteaua de pe Calea Turzii a fost cheia autorităţilor pentru a descongestiona traficul îngreunat din zonă. Soluţia, însă, lasă de dorit din mai multe motive.

Recent a fost dată spre folosinţă breteaua care ar fi trebuit să reducă ambuteiajele de pe Calea Turzii. Iniţial, breteaua avea doar rol de parcare pentru cei care locuiesc în zonă.

Ideea autorităţilor a fost ca cei care coboară de pe Calea Turzii şi vor să ajungă în Piaţa Cipariu să nu mai intre prin sensul giratoriu, ci să meargă la dreapta pe bretea, tocmai pentru a nu se mai crea ambuteiaje.


Comisia de sistematizare a traficului din cadrul Primăriei Cluj-Napoca a luat această măsură în anul 2015. “Deschiderea circulaţiei autovehiculelor pe breteaua adiacentă străzii Brăduţului, astfel încât autovehiculele care coboară pe Calea Turzii la sensul giratoriu de la intersecţia cu strada Observatorului spre centru să nu mai intre pe calea inelară a sensului giratoriu”, arătau membrii Comisiei de sistematizare a traficului din cadrul Primăriei Cluj-Napoca în anul 2015.

Soluţia autorităţilor nu pare a fi atât de eficientă din mai multe motive.


Şoferii care aleg să circule pe noul drum trebuie să le cedeze trecerea celor care ies din sensul giratoriu şi îşi continuă deplasarea pe Calea Turzi spre Piaţa Cipariu.

În al doilea rând foarte mulţi şoferi care vin de pe Calea Turzii încă nu s-au obişnuit cu „scurtătura” autorităţilor şi aleg în continuare să intre în sensul giratoriu şi să îşi continue deplasarea pe Calea Turzii, încetinindu-i pe cei care trebuie să le cedeze trecerea de pe bretea.


Breteaua a fost realizată pentru a deservi un ansamblu rezidenţial construit de un om de afaceri.

Zi de zi traficul rutier de pe Calea Turzii este îngreunat de numărul mare de maşini. Astfel, nu de puţine ori, coloana de maşini s-a întins de la sensul giratoriu din Zorilor aproape până la celălalt sens giratoriu care face legătura cu Bună Ziua. Ceea ce a îngreunat şi mai mult traficul de pe Calea Turzii a fost începerea anului universitar şi şcolar, multe familii tinere locuind în zonă


Clujenii au semnat şi o petiţie pentru realizarea bretelei. „Totul este foarte simplu: renunțarea la bordura de 80 de cm care blochează accesul în breteaua de ocolire a sensului giratoriu, astfel oferindu-se posibilitatea celor care doresc continuarea traseului spre Piaţa Cipariu să evite sensul giratoroiu. În acest fel circulația ar fi mult fluidizată”, spuneau clujenii într-o petiţie online.

Foto: Saul POP

abonare newsletter