Actualitate

Aeroportul Cluj ţinteşte 5 milioane de pasageri. Cât de pregătit este

Conducerea Aeroportului şi cea a Consiliului Judeţean Cluj au planuri mari în ceea ce priveşte dezvoltarea aeroportului, după ce miercuri s-a înregistrat, cu o lună mai devreme faţă de anul trecut, pasagerul cu numărul 1.000.000. Deocamdată, s-au găsit soluţii pentru a susţine un trafic de trei milioane de pasageri.

După ce la începutul mandatul preşedintele Consiliului Judeţean Cluj Alin Tişe “a gafat” susţinând că prelungirea pistei de la 2100 la 3500 de metri nu este “de actualitate”, după ce la rectificarea bugetară aeroportul a rămas fără banii destinaţi pentru realizarea studiilor tehnice privind extinderea pistei de aterizare-decolare, banii mergând pentru modernizarea drumurilor judeţene, cu ocazia aniversării pasagerului 1.000.000 de pe aeroport, acelaşi Tişe nu mai prididea cu promisiunile în ceea ce priveşte dezvoltarea aeroportului.

Inclusiv, a adus în discuţie proiectul intermodal, proiect dat de gard de instituţia pe care o conduce.


“Azi am atins un milion de pasageri în luna august. Acum şase ani am atins milionul de pasageri în luna decembrie. Asta demonstrează că acest aeroport este pe drumul cel bun. Ceea ce putem să asigurăm clujenii este că vom continua politica de investiţii în aeroport, vom încerca cât mai repede să extindem pista şi de ce nu, vom încerca pe bani europeni să facem şi proiectul intermodal în forma în care sigur vom reuşi să obţinem finanţare. Consiliul Judeţean, în calitate de proprietar, va face tot ceea ce ţine de el ca acest aeroport să continue şi să oferim clujenilor noi rute. Deja Clujul este al doilea aeroport din România după Bucureşti şi faptul că în acest an vom depăşi două milioane de pasageri, cu o prognoză de un milion de pasageri undeva în iunie anul viitor, asta demonstrează că în aeroport, în continuitatea acestui proiect trebuie să credem mai departe”, a spus Tişe.

În legătură cu prelungirea pistei, preşedintele Consiliului Judeţean spune că “dorim să continuăm acest proiect”.


“Prelungirea pistei este un proiect pe care dorim să îl continuăm, însă prelungirea pistei depinde de mutarea Someşului. Acest proiect de mutare a Someşului este practic în ograda Apelor Române. De îndată ce ei vor finanţa şi vor finaliza mutarea cursului Someşului, aeroportul şi Consiliul Judeţean, avem împreună banii necesari pentru a putea continua prelungirea pistei în două etape, până la 3500. Deocamdată, aşteptăm ca cei de la Apele Române într-un interval cât mai scurt, de jumătate de an, de un an, să mute Someşul pentru ca noi să putem continua exproprierile şi să continuăm cu prelungirea pistei”, a mai spus Tişe.

Acesta a mai susţinut că în cel mai scurt timp urmează să demareze lucrările la un nou parking în incinta aeroportului, după ce tot din vina Consiliului Judeţean nu a fost construită această parcare nici până astăzi din cauză că forul judeţean nu a predat la timp amplasamentul pe care urma să fie ridicată construcţia.


“Proiectul parkingului este în faza în care noi predăm acest teren, am găsit o soluţie pentru chiriaşii din acea locaţie din cauza cărora nu puteam preda acest amplasament. UTI a dorit să continue proiectul, noi de asemenea, urmează în cel mai scurt timp să predăm amplasamentul, ei au şase luni pentru proiectare şi încă un an pentru execuţie. Am convenit că în cel mai scurt timp le predăm acest amplasament şi ei vor face acest parking conform prevederilor contractuale. Avem nevoie de noi locuri de parcare, sunt ore de vârf în care parcarea actuală nu este suficientă, discutăm de 1470 de locuri noi, de un parking de trei etaje. Sper ca şi cu această investiţie, pe de-o parte, să scadă preţul la parcări, pe de altă parte, să oferim clujenilor cât mai multe soluţii pentru parcare”, a mai spus preşedintele CJ Cluj.

De cealaltă parte, conducerea Aeroportului Avram Iancu Cluj spune că în acest moment se lucrează la un plan strategic pentru dezvoltarea infrastructurii în perspectiva atingerii unui număr de cinci milioane de pasageri.


“Anul viitor sigur vom avea două milioane de pasageri, ne aşteptăm în iunie anul viitor să reuşim un milion, de asemenea, în decembrie să depăşim două milioane de pasageri. Avem 13 destinaţii noi, avem frecvenţe noi, avem o creştere importantă, ne bucurăm că direct şi indirect putem fi utili municipiului Cluj-Napoca şi judeţului Cluj. Am găsit deja soluţii până la trei milioane de pasageri, urmează în lunile următoare să avem două porţi la etaj, este vorba de zona «restricţionată plecări externe» şi bineînţeles că trebuie să facem planuri şi ne pregătim pentru cinci milioane de pasageri. La fel cum între 2004 şi 2007 am făcut un plan strategic prin care am extimat că vom depăşi un milion de pasageri, am estimat infrastructura de care avem nevoie, la fel, acum, pe lângă activitatea curentă, avem în pregătire un plan strategic pentru dezvoltarea infrastructurii şi pentru dezvoltarea traficului astfel încât să facem faţă în următorii 10 ani la cinci milioane de pasageri”, a declarat David Ciceo, directorul aeroportului clujean.

abonare newsletter