Actualitate

E nevoie de patru ani ca viitoarele parkinguri din Cluj să treacă de etapa hârtiilor

Pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local de joi se află aprobarea PUD-ului pentru un viitor parking pe strada Primăverii – aleea Gârbău. Viitoarele parkinguri de cartier se construiesc cu încetinitorul. Primăria Cluj-Napoca are nevoie de ani întregi pentru a încheia protocoale și a aproba PUD-uri.

În patru ani, viitoarele parkinguri din Cluj nu trec de etapa hârtiilor În patru ani, viitoarele parkinguri din Cluj nu trec de etapa hârtiilor

În 2014, a fost realizată proiectarea viitorului parking, dar PUD-ul va intra în Consiliul Local abia în ședința de joi, 16 iunie. În noiembrie 2014, Comisia tehnică de amenajare a teritoriului și de urbanism a dat aviz pentru PUD construire parking suprateran pe strada Primăverii – aleea Gârbău. Cu toate că avizul comisiei a fost dat în 2014, abia anul acesta PUD-ul va fi votat în forul local.

Probleme juridice cu terenul

Consilierul local, Gabriel Oniga a precizat că a existat o perioadă de timp atât de lungă între avizul Comisiei tehnice și aprobarea PUD-ului în Consiliul Local din cauza unor probleme juridice legate de proprietatea terenului.


“Odată cu aprobarea actualizării planului urbanistic general al municipiului Cluj-Napoca (...), aprobarea noilor studii de urbanism se face cu observarea noilor reglementări urbanistice. Astfel, conform Planșei de Reglementări Urbanistice – Unități Teritoriale de Referință, aferentă PUG, zona studiată a fost identificată ca o posibilă locație pentru parcări publice. Ținând cont de natura investiției propuse și necesitatea elaborării documentației tehnice în vederea obținerii autorizației de construire, precum și necesitatea devierii unor rețele edilitare, propunem stabilirea perioadei de valabilitate a studiului de urbanism de cinci ani”, se arată în proiectul de hotărâre. 

Parkingul Hasdeu, readus în atenție

Viitorul parking de pe strada Primăverii – aleea Gârbău nu este singurul proiect scos de la “naftalină”.


După  ce patru ani, Primăria Cluj-Napoca nu a mișcat aproape nimic pentru construirea parkingului Hasdeu de pe strada Păstorului, la ședința de Consiliu Local din luna mai, subiectul a fost readus din nou în atenție. Pe ultima sută de metri de mandat, consilierii au votat proiectul de hotărâre privind edificarea, finanțarea, administrarea și utilizarea obiectivului de investiții parking Hasdeu. Proiectul prevede aprobarea unui acord cu Universitatea Babeș Bolyai (partenerul Primăriei în această investiție), cu toate că în 2012 cele două părți au mai semnat un acord.

Patru ani pentru devierea rețelelor subterane

Abia după patru ani, Primăria a reușit să lămurească aspectele legate de devierea rețelelor subterane de pe terenul viitorului parking și chestiunile referitoare la proiectare.


Ideea construirii parkingului Hasdeu a fost lansată de Radu Moisin, în 2012, când a fost primar interimar, ulterior fiind adoptată și de primarul Emil Boc.

Parkingul ar urma să aibă 320 de locuri. “Datorită unui număr redus (insuficient) de locuri de parcare în incinta campusului universitar, studenții care dețin autoturisme sunt obligați de situație, cu încălcarea repetativă a regulilor elementare de circulație, să parcheze pe străzile adiacente – Hasdeu, Păstorului, Piezișă -până la zona pietonală – pe ambele direcții, pe trotuare și pe carosabil, reducând și deoseori blocând benzile de circulație și trotuarele”, se arată în proiectul de hotărâre.

Ultimele Stiri
abonare newsletter